سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


میخی سومری 

میخی سومری را غالب پژوهشگران نخستین گونه? خط در غرب آسیا می‌شمارند. سومریان (حدود 3000 تا 2500 سال قبل از میلاد) با ابداع خط میخی دوره‌ای را آغاز کردند که به عنوان آغاز خط نویسی شهرت دارد و همچنین اولین مدارک نگارشی بشر که به صورت لوحهای گلین برجای مانده متعلق به تمدن‌های میانروداناست.

 

به تازگی برخی همچون دکتر عبدالمجید ارفعی بر اینکه سومریان مخترع خط در این منطقه بوده‌اند را زیر سوال برده‌اند. این گروه برای این نظریه دو دلیل می‌آورد، یکی این که برخی نام‌های شهرهای سومری به گونه? هزوارش هستند که نشان می‌دهد که از زبان و خط دیگری گرفته شده و دلیل دیگر پیدا شدن اسنادی درجیرفت و شهر سوخته در شرق ایران به خط میخی آغازین است که کهن تر از خط سومری هستند.

 میخی اکدی

دبیره? میخی اکدی، دبیره‌ای میخی بود که در سال 2359 پیش از میلاد، از دبیره? میخی سومری، گرفته و سازگار شد. در همان زمان، بسیاری از واژه‌های سومری به زبان اکدی راه یافتند و واژه‌نگارهای سومری، در هر دو زبان سومری و اکدی خوانده می‌شدند. این زبان دارای 200 تا 400 نشانه و یا حتی بیش‌تر است، که بسیاری از آن‌ها دارای چند تلفظ می‌باشند. این دبیره برای نوشتن زبان اکدی که یکی از زبان‌های سامی در میانرودان(عراق، سوریه و ایران امروزی) بوده، در میان سال‌های 2800 پیش از میلاد تا سال 500 میلادی به کار می‌رفته‌است.

میخی ایلامی

دبیره? میخی ایلامی، دبیره‌ای میخی است که از 2500 پ. م. تا 331 میلادی به کار می‌رفته‌است. این دبیره از دبیره? میخی اکدی بدست آمده‌است. دبیره? میخی ایلامی از 130 نشانه ساخته شده‌است، که این تعداد بسیار کم‌تر از دیگر دبیره‌های میخی است.

میخی اوگاریتی

 میخی اوگاریتی، دبیره‌ای میخی و ابجد است، که از 1500 پ. م. برای نوشتن زبان اوگاریتی به کار می‌رفته‌است. در سال 1928 در اوگاریت(رأس شمراء امروزی) در سوریه، کتیبه‌ای به زبان مرده? سامی شمال‌خاوری یافت شد که 31 حرف داشت.

لوح‌های گلی که به اوگاریتی نوشته شده‌اند، دیرینه‌ترین گواهی چیدمان الفبایی سامی خاوری و جنوبی است . این دبیره، از چپ به راست نوشته می‌شود.
میخی هخامنشی

خط میخی هخامنشی به احتمال زیاد توسط داریوش بزرگ ایجاد شده‌است. این نوع خط میخی که متشکل از 36 علامت است. آخرین نوع خط میخی‌است که ابداع شده‌است (در سده? ششم پیش از میلاد). این خط برای نوشتن کتیبه‌های هخامنشی به کار رفته‌است. خط میخی هخامنشی خطی نیمه الفبایی نیمه هجایی است به علاوه? 8 اندیشه‌نگاشت که برای لغات پر استفاده مثل شاه، کشور و اهورامزدا به کار می‌روند. این خط از ساده‌ترین خطوط میخی است. تنها خط میخی اوگاریتی است که از آن ساده‌تر است و صد در صد الفبایی است. این خط همکنون در استاندارد یونیکد (4?1) پذیرفته شده و بازه‌ای به آن اختصاص داده شده‌است.

میخی بابلی

 دبیره میخی بابلی گونه‌ای خط میخی است که در تمدن بابل رواج داشته است. این خط همانند دیگر خطوط میخی از علامت‌های گوه‌ای شکل تشکیل شده بود. اعداد دبیره میخی بابلی تا شصت از یک شیوه پیروی کرده و از عدد شصت به بعد تغییر می‌کند

منبع: ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ، تایپ فوری ، ترجمه فوری ، ترجمه متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی


  

خط میخی (1)
93/11/27:: 5:19 ع
(0)

دبیره میخی به آن دسته از دبیره‌ها گفته می‌شود که نمادهایی شبیه گوه دارند. خطوط میخی گونه‌های گوناگونی دارند که برای نوشتن زبانهای مختلف به کار می‌روند. از گونه‌های خط میخی می‌توان به میخی پارسی باستان، سومری، اکدی، ایلامی، بابلی و اوگاریتی اشاره کرد. همه خطوط میخی که تا کنون رمزگشایی شده‌اند از چپ به راست نوشته می‌شوند. این خط که برخی باور دارند پای? اندیشه‌نگار دارد، در همه کشورهای آسیای غربی به کار می‌رفته‌است. پژوهشگران،سومریان را سازند? خط میخی می‌دانند.

 

خطِ میخی هخامنشی که دارای 50 نشانه‌است، آخِرین گون? خطِ میخی است که در سد? ششم پیش از زایش مسیح ساخته شده‌است. این خط برای نوشتن نوشته (کتیبه)های هخامنشی به کار رفته‌است. خطِ میخیِ هَخامنشی، خطی نیمه الفبایی، نیمه هجایی است افزون بر 8 نشانه (ایدئوگرام) که برای واژگان پر کاربرد مانند شاه، کشور و اهورامزدا به کار می‌روند. این خط از ساده‌ترین خطوطِ میخی است. تنها خط میخی اوگاریتی است که از آن ساده‌تر است و صد در صد الفبایی است. این خط هم اکنون در استاندارد (Unicode (4?1 پذیرفته شده و بازه‌ای به آن اختصاص داده شده‌است.

منبع: ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ، تایپ فوری ، ترجمه فوری ، ترجمه متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی


  


 

مشخصات اتاق و محل خواب کودک? شرایط کلی اتاق مناسب برای استراحت نوزادان و کودکان را بیان کنید؟
? اگر این امکان وجود دارد که یکی از اتاق های منزل و یا گوشه ای از یکی از اتاقها را به کودک اختصاص داد، باید قبل از تولد کودک، مکان ویژه وی را آماده ساخت و اگر لازم است که اتاق رنگ شود، زمان کافی برای خشک شدن آن را در نظر گرفت. در صورت امکان، آفتاب گیرترین و دلبازترین و بی سر و صداترین اتاق را باید به او اختصاص داد. دیوارهای اتاق باید سفت و محکم باشد و خرده های گچ و خاک و سنگ از آن ریزش نکند و خطر فرورفتن آنها در پاها و دست های وی وجود نداشته باشد. پرده های اتاق باید کاملاً در محل خود سفت و محکم شده و از جنسی باشد که در اثر کشیدن کودک پاره نشده و از محل خود خارج نگردند. باید از گذاشتن اشیای لوکس و تجملی و مازاد بر احتیاج، در اتاق کودک خودداری شود.
? کفپوش اتاق کودکان باید چه شرایطی داشته باشد؟
? کفپوش اتاق کودک باید از نوع قابل شستشو و از رنگ های شاد و نقش های زیبا که به فراوانی در بازار موجود است انتخاب شود. اگر کف از نوع پارکت است باید اقدامات لازم جهت پیشگیری از خراب شدن آن انجام گیرد. بهتر است در اتاق کودک فرش پهن نشود؛ زیرا علاوه بر اینکه گرد و خاک را در خود نگه می دارد، زمانی که کودک شروع به راه رفتن کرد، پایش به آن گیر کرده و مرتباً زمین می خورد.
? برای دیوارهای اتاق کودک، از چه نوع پوشش هایی می توان استفاده کرد؟
? روی دیوارها را می توان با کاغذ دیواری قابل شستشو پوشاند. همچنین می توان به جای کاغذ دیواری، دیوارها را با انواع رنگ های روغنی قابل شستشو رنگ آمیزی نمود و اگر به علت هزینه رنگ آمیزی روغنی، انجام این کار در سطح تمام دیوارها مقدور نیست، حداقل تا ارتفاع یک متر را می توان رنگ زد.
? چه رنگ هایی برای رنگ آمیزی اتاق کودک مناسبتر هستند؟
? باید رنگ دیوارها، سقف و درب و پنجره اتاق کودک را از رنگ های ملایم و آرام بخش که با رنگ کفپوش نیز هماهنگی داشته باشد، انتخاب کرد و مخصوصاً دقت نمود که رنگ آمیزی، چشم کودک را خسته نکند.
? مناسب ترین درجه حرارت برای اتاق کودک چیست؟
? نوزادان به سرما و تغییر دما بسیار حساس هستند. درجه حرارت اتاق آنها، بهتر است بین 21 الی 23 درجه سانتیگراد باشد و برای کنترل آن می توان در گوشه ای از اتاق که دور از دسترس کودک باشد، یک دماسنج نصب نمود.

ادامه مطلب...

  


سانسکریت(sa?sk?tam ?????????) زبان باستانی مردم هندوستان و زبان دینی مذاهب هندوییسم، بودیسم و جاینیسم می‌باشد که از لحاظ زبان‌شناسی با پارسی باستان هم‌ریشه‌است. زبان سانسکریت؛ از خانواده? زبان‌های هندواروپایی به حساب می‌آید. نسک ارجمند وداها به این زبان است. در دوره? نوین دانش سانسکریت کمک بسیاری به خوانش نبشته‌های این دو زبان باستانی نموده‌ است. سانسکریت یکی از زبانهای رسمی ایالت اوتاراکند هند است.

بن و ریشه شناسی

واژه? سانسکریت از واژه سامس‌کَرْتَه (خودساخته) مشتق شده و به معنی خودسازه است. این واژه بعدها معنی «فرهنگی» به‌خود گرفت و زبان سانکریت (سانسکریت واک) به معنی زبان فرهنگ بالا استفاده شد. به این زبان اصطلاحاً دِوا باگا نیز گفته می‌شود که به معنی "زبان خدایان" است. نظریه جدیدی معتقد است که زبان سانسکریت در حوزه فلات ایران شکل گرفته و از جمله حوزه? تمدن جیرفت را از جایگاههای آن می دانند.زبان سانسکریت ارتباط بسیار نزدیکی با زبان اوستایی دارد.

تاریخ زبان

سانسکریت از خانواده زبان های هندو و ایرانی و آرین است . نزدیکترین زبان به آن زبان پارسی باستان و زبان اوستایی است . ریگ ودا قدیمی ترین متنی است که از سانسکریت باقی‌مانده است

منبع: ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ، تایپ فوری ، ترجمه فوری ، ترجمه متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی


  


این مقاله بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق دنیا را فهرست می‌کند.
نیروگاه‌هایی که با منابع انرژی تجدید ناپذیر، کار می‌کنند، انرژی مورد نیاز خود را از زغال سنگ، سوخت‌های نفتی، اتمی، گاز طبیعی، سنگ نفت و تورب بدست می‌آورند.
در حالی که، نیروگاه‌هایی که با منابع انرژی تجدیدپذیر، کار می‌کنند، انرژی مورد نیاز خود را از زیست‌توده، زمین گرمایی، آبی، انرژی خورشیدی، گرمایش هوای خورشیدی، جزر و مد، موج‌های دریا و باد بدست می‌آورند.
بزرگ‌ترین نیروگاه‌های ساخته شده
در حال حاضر بزرگ‌ترین نیروگاهی که ساخته شده‌است نیروگاه برق آبی سد سه‌دره با ظرفیت تولید 22?500 مگاوات است که نیروی خود را از 32 توربین فرانسیس 700 مگاواتی و دو توربین 50 مگاواتی تولید می‌کند. ظرفیت این نیروگاه بیش از دو برابر ظرفیت بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی نصب شده، نیروگاه هسته‌ای کاشیوازاکی کاریوا (8212 مگاوات) است. تا سال 2012 هیچ نیروگاه برقی قابل مقایسه با نیروگاه سه‌دره نبود.
در رتبه? بعدی نیروگاه برق آبی نصب شده زوی رودخانه? شیانگ (در جنوب خاوری چین) سد شیانگبا ظرفیت (13860 مگاوات بود),سد باهتان (13050 مگاوات) و سد مونته? زیبا (11000 مگاوات).
البته در حال حاضر پیشنهاد، سد بزرگ ایگما در کنگو اگر طبق طرح احداث شود از تمامی ایستگاه‌های برق موجود پیشی خواهد گرفت، از جمله سد سه‌دره. هدف طرح بیش از 39000 مگاوات است که نزدیک به دو برابر سد سه‌دره است.
طرح دیگر، نیروگاه کشندی پنزا (در جنوب مسکو روسیه), پیش بینی می‌شود ظرفیت نصب شده بیش از 87100 مگاوات داشته باشد.

  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
دسته بندی موضوعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 452558
کل یاداشته ها : 435
دوستان

طراحی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی سایت طراحی آرم طراحی لوگو اخبار روز برندها طراحی کاتالوگ اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان بانک ها طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده ویزا شینگن تور کوبا وقت سفارت طراحی سایت فروشگاه الکترونیک طراحی سایت شرکتی آرم آرم لوگو لوگو سفارش طراحی لوگو بازاریابی اینترنتی سفارش طراحی سایت بازاریابی اینترنتی سفارش سئو طراحی حرفه ای سایت خرید اینترنتی پوشاک ساخت وب سایت گروه طراحی طراحی سایت چیست گروه طراحی سایت طراحی سایت سازمانی طراحی سایت حرفه ای طراحان سایت خدمات سئو بهینه سازی خرید پاور بانک لوگو استند نمایشگاهی استندهای تبلیغاتی سازه های نمایشگاهی چاپ بنر چاپ فوری چاپ دیجیتال چاپ پلات چاپ لمینت دوره وصول مطالبات آیین نامه وصول مطالبات شرکت وصول مطالبات نشریه کلید سرمایه فرمول دوره وصول مطالبات آیِین نامه وصول مطالبات حقوق بانکی تور آنتالیا تور استانبول تور ارزان دبی تور ایتالیا تور فرانسه تور چین تور اکراین تور گرجستان تور بلاروس تور کوبا تور گوا تور پترا تور قبرس تور نجف تور تایلند تور روسیه تور مالزی تور کربلا ویزای مالتی پل شینگن ویزای شینگن بلند مدت مالتی ویزای شینگن یک ساله محمد میرزایی آفر تور ماشین آلات صنعتی دستگاه جوش ابزار یراق صنایع چوب پوشاک اوت لت ختنه کردن ختنه نوزاد جراحی زیبایی ناحیه تناسلی لابیاپلاستی عمل لابیاپلاستی ترمیم لابیا جراحی زیبایی ناحیه تناسلی عدم توانایی مقاربت واژینیسموس مقاربت دردناک منبع تغذیه میگر آمپر متر فروش تجهیزات اندازه گیری برق و الکترونیک اسیلوسکوپ مولتی متر ویزای آمریکا ویزای توریستی آمریکا ویزای توریستی آمریکا اقامت اروپا مهاجرت به اروپا tiktan پوشاک اوتلت اوتلت شلوار منگو مانتو جلو باز سایت خرید مانتو مانتو طرحدار فروش مانتو خرید مانتو مانتو خرید مانتو اینترنتی خرید سرویس خواب لوازم ماهیگیری ماهیگیری نور گیاهان آپارتمانی اصول نگه داری گیاهان آپارتمانی باربیکیو ذغالی دستگاه گریل ذغالی گریل ذغالی دیتالاگر اسیلوسکوپ ترمومتر مولتی متر منگو مولتی متر اسیلوسکوپ دات نت نیوک چیست؟ کابل برق قیمت قیمت کابل برق سیم ارت سیم و کابل تخت های بیمارستانی خرید دو چرخه تجهیزات پزشکی ترالی بیمارستانی نمایندگی پارکت agt

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ