سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 3 >


صنعت گران تمدنهای یونان ومصر باستان، علی رغم سادگی نسبی ابزارهایشان ،کاناپه ها وتختهایی مخصوص استراحت در طول روز ساختند که طرحهای آنها برای مدتهای مدید سازندگان مبل را با زیباترین فرمهای ابتدایی تامین می کرد.از مصر دوران فراعنه و یونان باستان تنها تعداد قلیلی مبلمان واقعی باقی مانده است. لذا هر گونه اطلاعات و دانشی که از این دوران وجود دارد،به طور عمده نشعت گرفته از نقاشیهای روی گلدانها ودیوارها است. خوشبختانه از آنجایی که مصریان رسم داشتند که مرده های خود را با تعلقاتشان به خاک بسپارند(برای استفاده در زندگی بعدی) تعدادی از نمونه های واقعی ، فرصتی را فراهم کرد تا در خصوص این مبلمان اشرافی مطالعاتی انجام شود.

معروفترین مجموعه در سال 1922 در لوکزور ودر مقبره توتان خامون کشف شد. وی در سال 1350قبل از میلاد از دنیا رفته بود .تخت زرین او با پایه های پنجه شیر نشان دهنده ی کاربرد ماهرانه از منبت کاری با استفاده از سنگهای گران قیمت همچنین ورقهای طلا در آن زمان است.در سلسله اول(3000سال قبل از میلاد)استفاده از طرح پای گاو به عنوان پایه مبلمان رواج بسیاری داشت اما با آمدن پادشاه جدید ازسالهای (1567تا1070)،همانگونه که تخت ویا همان تابوت مقبره توتان خامون نشان می دهد،کاربرد فرم پای شیر متداولتر می باشد.

در مصر باستان تختها وصندلی ها متعلق به ثروتمندان بود ومردم عادی تنها از ساده ترین لوازم مانند صندوقچه ها و چهارپایه های چوبی استفاده می کردند.

به نظر می رسد اکثر این تختها دارای پایه های کوتاه وکف آنها به طرف پا شیب دار بودند،اما تختهای روزانه که به وسیله توتان خامون مورد استفاده قرار می گرفتند بسیار بلند تر بودند که شاید نشان گر مقام ودرجه او بوده است. اگر چه تختهای روزانه دو نفره ای که در مقبره توتان خامون بودند،بسیار ساده وبدون کنده کاری وبرجستگی بود ولی بر روی تختها تعدادی کوسن وروکش دیده می شدند.

هنر رویه کوبی ،خاتم کاری و طلا کوبی در نزد مصریان بسیار مرسوم بوده است.در یونان باستان از این قبیل تختها هم برای صرف غذا وهم برای استراحت در طول روز استفاده می شدو آنها به صورت نمادهای مجسمه ای بودند. در خصوص مبلمان فرعون اطلاعات کسب شده مربوط به طراحی مبلمان مصریان براساس نمونه های موجود وباقی مانده از آن زمان نبود بلکه شکلهای نقاشی شده بر روی گلدان ها بر اساس نمونه های موجود وباقی مانده، فرم مبلمان آن زمان را نشان می دادند. در سبکهای اولیه ی مورد استفاده توسط مصریان، کاربرد طرح پای حیوانات بسیار متداول بود اما به تدریج       پایه های چهار گوش جایگزین آن پاها شدند که در بعضی از نمونه ها این پایه ها تا اندازه ای ادامه داشتند که تشک با بالش تخت را در موقعیت خود نگه دارند. بعضی از این تختها با یک سر پیچ (به حالت طومار )وبالشهای لوله ای شکل ،به اندازهای پهن بودند که در مواقع مهمانی روز دو نفر به راحتی می توانستند بر روی آن استراحت کرده و در واقع وجود تشکهای قطور ،عاملی برای این راحتی بود. از قرن هشتم قبل از میلاد سازندگان مبل وصندلی یونانی ،برای این قبیل تختها (تختهای مخصوص استراحت روز) پایه های بسیار باریکی ساختند وبعضی از مدل های آنها حالت خمیده داشتند واین فرمی بود که در مبلمان مصریان وایرانیان یافت می شد.

تخت های روزانه رومی نیزبسیاربه مدل های استفاده درزمان یونانیان پیشین شبیه بود.این مبلها گرانترین اقلام خانه ثروتمندان به شمار می رفتند و آنها را با لوازم تزئینی وگران قیمتی مانند برنز ،عاج فیل واستخوان زینت می دادند.

پیچیدگی مبلمان رومی را می توان بر روی تابوتهای قرن دوم پس از میلاد دید. در یکی از تصویرهای به جای مانده از آن زمان زنی را نشان می دهد که بر روی تختی دراز کشیده واین تخت دارای پایه های خمیده ویک نشیمن گاه بزرگ تو دوزی شده و یک تکه گاه بلند است.(این طرح خوبی بود که در سال 1830از روی آن ساخته شد.)

تختهایی که برخی از پایه های پایه های آنها بلند وبعضی از آنها کوتاه بودند مورد استفاده رومیان قرار می گرفتند. اگر چه به هنگام صرف غذا تنها سرپرست خانواده روی آنها تکیه داده وبقیه اعضای خانواده روی چهار پایه ویا صندلی می نشستند.

در اواخر قرن نخست پس از میلاد ،خصوصیات سبک رومی شامل تکیه گاها وکناره های بلند،پیشرو، کاناپه های مدرن ومشهور ،پدیدار شد. عشق رومی ها به رنگ وهمچنین راحتی در کاناپه های تشک دوزی شده وروکش های طرح دار در آنها دیده می شد.

ساختار باشکوه تر وزیبا تر تختهای یونانی ورومی که بر پایه های ظریفی استوار بودند ،حاکی از سازندگان آزموده ومنضبطی بوده که تکنیک خود را به سراسر اروپا گسترش دادند. برخی از این مهارتها هرگز به طور کامل در قرون وسطی (عصر تاریکی)از بین نرفت ودر حفاریهای مستمر،  نمونه هایی از کارهای بسیار باکیفیت تر از آنچه انتظارش می رفت کشف شد،در اوایل قرون وسطی ،به دلیل عدم استقرار نوع زندگی اشرافی وحرکتهای مستمر از یک کاخ به کاخی دیگر ،اثاثیه ومبلمان قابل حمل اهمیت زیادی یافتند.

ساختار وچهارچوب اصلی تختها بسیار ساده بود اما این صندلی ها با استفاده از یراق ها و کوسن های گران قیمت از اهمیت خاصی برخوردار می شدند.این ساختار ابتدایی با قرار گرفتن در زیر تعدادی دیوار کوب ،به یک صندلی تشریفاتی مبدل می گردید. از آنجایی که مردم در یک اتاق زندگی می کرده ومی خوابیدند،تختها نیز مانند نیمکت ها دو نفره بودند.

در اواخر قرون وسطی ،زندگی در باری با مبلمان ودیوارکوبهای یراق دار ونوار دوزی بسیار پر زرق برق واشرافانه بود. تا اواسط قرن پانزدهم این قبیل تختها (تختهای روزانه) در اتاقهایی دیده شدند که یک تختخواب نیز در آنجا وجود داشت بنابراین برای استراحت در طی روز از این تختها استفاده می شد.

برای مثال می توان به یک نمونه ی فرانسوی اشاره کرد که دارای پشتی کوتاه وکناره های تاشویی بود که با اضافه کردن یک کوسن منگوله دار ،راحتی آن نیز تامین شده بود. انواع دیگری نیز وجود داشتند که در طرفین آنها مانند طراحهای کلیسایی که یادآور حجاریهای گوتیگ بود،کنده کاری شده بودند.

 نوع معمولی صندلی ایتالیایی به نام( کاساپانسا)مربوط به قرن 15 میشود که در حقیقت همان نوع تغییر یافته صندوقهای قدیمی به نام (کاسونه) بود. این صندوقها دارای پشت کوتاه ویک نشیمن گاه متحرک بودند. روی این صندوقها را یانقاشی می کردند ویا به طرز زیبایی با کنده کاری می آراستند.تا آغاز قرن 17 این تختها (روزانه )به صندلی اشراف مبدل شده ودر خانه های اشرافی یافت می شدند. بعضی مواقع بر روی آنها سایه بانی قرار می دادند ودر مقابل آن یک دیوار کوب یراق دوزی وگلدوزی نصب      می کردند. بنابراین دیگر به تکیه گاه نیازی نداشت.

 در بهترین نمونه های آنها ،دسته ها قابل تنظیم و توسط سیستم ریلی ویا تعدادی میله پایین آورده میشدند. تختهای بزرگ این نوع ،یا رنگ آمیزی می شدند ویا با چرم یا پارچه آنها را روکش می کردند. مشهورترین نمونه که به کاناپه ی (کنوله) معروف است و به ربع دوم قرن بر می گردد. نیمکت های مدل پشت صندلی در حقیقت تکاملی از طرحهای اولیه بودند که یک ردیف از صندلی ها در مقابل یک ردیف دیگر ودر طرفین یک صندلی تشریفاتی ویا یک تخت رسمی قرار می گرفتند. انواع کنده کاریها و رویه کوبی ها از جمله خصوصیات مبلمان نیمه دوم قرن 17 هستند که نمونه های بسیار عالی آن با رویه های سوزن دوزی ،بهترین کار این دوره توسط هنرمندان فرانسوی انجام شد وآنها قطعات معروفی باکنده کاری های طلاکوب شده ،کوسن های ابریشمی منگوله دار وریشه ها و یراق ها برای دربار ساختند.

بهترین جلوه های هنر رویه کوبی را در کاناپه های ساخته شده در آخر قرن 17 می توان دید. این مبلها تنها به افراد خیلی ثروتمند اختصاص می یافتند.در این مبلمان پارچه های مخمل وابریشم زربافت ،یراق ها وریشه ها بکار رفته بودند. این مبلمان از فرانسه وایتالیا صادر می شدند وبا مجوز یکی از تکه های آن را برای نشان دادن محصولات چند کشور،به معرض نمایش می گذاشتند.

پس از لغو فرمان نانت در سال 1685 پارچه بافان وکابینت سازان فرانسوی به دلایل تعقیبات مذهبی از کشور گریختند وبه این ترتیب مهارتها وهنرهایشان را به کشور های دیگر منتقل کردند.

 

تا پایان قرن 17 مبل سازان فرانسوی شروع به ساخت انواع کاناپه های ابتدایی کردند.بعضی از آنها تنها یک دسته داشتند که به عنوان تکیه گاه وبرای استراحت ولم دادن مورد استفاده قرار می گرفت در حالیکه در دیگر مدلها ،دو دسته در طرفین بوده وچندین نفر بر روی آن مینشستند.

منبع: میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه 


  


 

تاریخچه MDF
با توجه به اینکه گفتیم MDF نوعی تخته فیبر ست، و تخته ی فیبر حدود بیش از صد سال قدمت دارد و اولین تخته ی فیبر عایق در دوران جنگ جهانی اول ساخته شده است و صنعت تخته خره چوب برای اولین بار در کشور آلمان و در زمان جنگ جهانی دوم توسعه پیدا کرد. و کاربرد آنها در دهه ی 1970 به سرعت توسعه پیدا کرد. پس می توانیم بگوییم که مثل چوب خیلی قدیمی نیست و عمر آن از یک قرن تجاوز نمی کند.

 

نیاز بازار ایران در MDF از طریق واردات تأمین میشه و به صورت خام و روکش شده است که عمدتا از کشورهای ترکیه، ‌انرونزی، ‌روسیه،‌ اسپانیا، ایتالیا،‌ آلمان، اتریش،‌فنلاند و ... وارد می شود. البته محصولات ترکیه و اندونزی نسبت به سایر کشورها از نظر قیمت کمتر هست و طرفدار بیشتری در بازار فعالی ایران دارد. و امروزه حدود 80 تا 90% واردات از کشور ترکیه می باشد.
خصوصیاتی که باعث می شود که MDF کاربردهای متنوع داشته باشد:

ضخامت و ابعاد قابل تولید ،‌اینکه قابلیت ابزارخوری، ماشین کاری و سنباده زنی، سطوح صاف و متراکم،‌ قابلیت شکل پذیری و لبه های صاف، عدم وجود معایب چوب، قابلیت انجام روی تمام سازه ها،‌ زیبایی ظاهری ، قیمت مناسب و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و حشرات و قارچ ها.

contemporary-kitchen-4
مشخصات فنی یک MDF خوب و مرغوب:

مقاوم در برابر نفوذ آب، متورم نمی شود،‌انسجام و قدرت آن زیاد است و زود نمی شکند، جرم حجمی بالا دارد و پوک نیست، از میزان چسب مصرفی بالائی برخوردار باشده ، ضخامت زیاد باشه . مقاومت کششی و خمشی خوبی داشته باشد.
کاربرد MDF:
MDF بیشتر در فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شود و با آن می توان برای ساخت انواع کمدها و کتابخانه،‌ میز و کابینت و چیزهای دیگر استفاده کرد.
چون MDF ها به صورت ورقه های مسطح به ابعاد تقریبی 360×180 می باشد، به وسیله اره های مخصوص آنها را به ابعاد کوچکتر که قبلا مشخص کرده ایم در می آوریم و لبه های آن را به وسیله نوارهای مختلف و رنگی پی وی سی PVC پوشش می دهیم که از ورود قارچها و رطوبت جلوگیری کنیم، سپس قطعات کوچکتر را بوسیله پرچ به هم وصل کرده و وسیله مورد نظر را درست می کنیم مثلا برای ساخت کابینت آشپزخانه ابتدا ابعاد را در می آوریم و تمام مراحلی را که گفتم انجام می دهیم ابعاد MDF به طور معمول 366×183 - 410×183 و 244×122 - 244×183 می باشد.

mo6453

HDF:
HDF یک نوع فثبر فشرده است که از لحاظ مقاومت در برابر رطوبت خیلی مقاوم تر از MDF است و با روکش های مقاوم تری روکش می شود و کاربری آنها در کف آشپزخانه و سالن ها و اتاق ها می باشد . برای ساخت دربهای داخلی ساختمان کاربرد دارد.
البته مصنوعات دیگری هم هست مثل روکوبه گونیایی، روکوبه مربعی، فرمیکا، در مورد روکوب گونیایی اینکه این صفحات داریا رنگهای مختلف مثل مرمری روشن و تیره هستند و گاهی رنگ آنها را به صورت موج چوب در می آورند. این صفحات قابل شستشو با آب سرد و گرم است و برای پوشش دیوارها به کار می رود. گاهی آنها را به شکل مربع و مستطیل در می آورند و برای پوشش کف آشپزخانه، حمام و سرویسها استفاده می شوند.


کاربردهای متنوع (MDF) شده عبارتند از :
• خصوصیـات فیزیـکی و مکـانیکی بالا
• دامنه وسیع دانـسیـته (وزن مخـصوص) ، ضخامت و ابـعاد MDF قابل تولید
• قابلیت ابزار خوری ، ماشین کاری و سنباده زنی
• سطوح صاف و متراکم
• قابلیت شکل پذیری و لبه های صاف
• عدم وجود معایب چوب
• پروفیل دانسیته یکنواخت و همگن
• قابلیت انجام رو سازی های مختلف همچون انواع روکشی های چوبی و غیر چوبی، رنگ آمیزی و غیره
• پایداری ابعاد و مقاومت به فشرده شدن
• زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالات شبیه به چوب
• قیمت مناسب

97

 


انواع MDF با خواص ویژه:
به طور کلی می توان تخته فیبرهای نیمه سنگین را از نظر خواص و ویژگی های آنها در دو گروه ،تخته فیبر نیمه سنگین با خواص معمولی و یا خواص ویژه طبقه بندی کرد: تخته های صنعتی خاص دارای ویژگی هایی علاوه بر مشخصات معمول MDF هستند که با اعمال تغییرات در پروسه تولید، با استفاده از چسب های مختلف یا مواد افزودنی گوناگون تولید می شوند.

منبع: میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه

 

88530 369


  


انواع مختلف آرم، لوگو و نشان واژه، عنصری گرافیکی و نگاشتاری است که همواره برای شناسایی و هویت بخشی به یک کمپانی و محصول تولید شده توسط آن شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. این علایم در نشان دادن کیفیت کمپانی تاثیر به سزایی دارند. در برخی مواقع طراحی آرم شرکت ها، بسیار پیچیده است و در عوض برخی از آنها ساده و در عین حال خسته کننده و یا پرمفهوم و مبهم! اما به هر حال هر یک از آنها نیز معنی و مفهوم خاص خود را دارد. در این گزارش به بررسی آرم و نشان واره برخی از شرکت های معروف در دنیا پرداخته شده.

 

اپل:

 کمپانی اپل در سال 1971 با دوستی استیو وزنیاک 21 ساله مهندساپل کامپیوتر و استیو جابز 16 ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال 1977 این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند. آرم اپل بسیار ساده است، نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که ایزاک نیوتن را نشان می‌داد درحالی که زیر یک درخت سیب نشسته ‌است.
هرچند این طرح خیلی زود با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد. 
این یکی از طرح هایی بود که راب یانوف به جابز پیشنهاد اپلداده بود. به مرور نماد اپل تک رنگ شد بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود. درباره انتخاب این لوگو سه روایت وجود دارد این سه روایت مربوط به مرگ آلن تورینگ، ایساک نیوتن و کتاب مقدس است. 
آلن تورینگ را پدر علم کامپیوتر می دانند. وی به علت مسمومیت با سیانور درگذشت. وقتی با جنازه وی مواجه شدند یک سیب نیمه خورده کنار تخت او باقی بود. به همین دلیل برخی بر این باورند که لوگوی اپل به خاطر ادای احترام و یادبود آلن تورینگ شبیه سیب گاز زده است. 
داستان دیگر مربوط به ایساک نیوتن است که در بالا به آن اشاره داشتیم و همچنین عده ای دلیل انتخاب این آرم را مربوط به داستان آدم و حوا می دانند که در آن سیب نشان دهنده میوه درخت دانش است.

 

کوکاکولا:

کوکا کولا یکی از مارک های شناخته شده در جهان است. در سال 1886در آتلانتا قانون منع مشروبات الکلی به تصویب رسید. در آن زمان "شربت کوکای نیروبخش دکتر پمبرتون" در اغلب داروخانه های آتلانتا به فروش می رسید.کوکا کولاپس از وضع این قانون دکتر جان اس پمبرتون، شیمیدان آتلانتایی بر آن شد که محصول خود را با نام تجاری جدید و بدون استفاده از الکل به بازار عرضه کند. او در نظر داشت که نام این محصول برگرفته از مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی آن (گیاه کاکائو و میوه درخت کولا) باشد. به همین دلیل نام "شربت تقویت کننده کوکا و میوه کولا" را انتخاب کرد. فرانک رابینسون دفتر دار و حسابدار دکتر پمبرتون بعد از دیدن این نام به فکر افتاد که آن را خلاصه کرده و تبدیل به کوکاکولا کند و از آنجایی که خط خوبی داشت حروف را با پیچ و خم زیبایی نوشت. این حالت نوشتاری به اندازه ای زیبا بود که دکتر پمبرتون آن را پسندید و بر 
روی تمامی محصولات جدیدش نام کوکاکولا را به همان صورت درج کرد. اینگونه بود که لوگوی معروف و جهانی کوکاکولا پایه گذاری شد.


نایک:

 لوگوی مربوط به مارک نایک یکی از معروفترین لوگوهای دنیاست و شاید کمتر کسی باشد که با دیدن این علامت به یاد مارک معروف نایک نیفتد. نایکاین مارک در دنیا به "JUST DO IT " معروف است و سوپراستارهای زیادی مانند مایکل جردن، لبرون جیمز، آندره آغاسی، ماریا شاراپوا و سرنا ویلیامز از این مارک استفاده می کنند. نام کمپانی نایک از نام الهه پیروزی در یونان باستان گرفته شده است و لوگوی مربوطه در سال 1971 توسط کارولین دیویدسون به قیمت بسیار پایین 35 دلار طراحی گشته است. منظور از این لوگو بال های الهه پیروزی است. اولین باری که لوگوی مربوطه در سال 1971 طراحی گشت نام نایک با رنگ نارنجی بر بالای این تصویر نوشته می شد. شاید بتوان گفت که آرم این شرکت حتی از نام آن نیز معروفتر گشته است. آرم چک مارک معروف در سال 1995 به طور رسمی به عنوان آرم تجاری شرکت نایک ثبت گشت.


مرسدس بنز:

 مرسدس اصولاً‌ یک اسم اسپانیاییبنز شناخته می شود که به معنای وقار و زیبایی است. این آرم در سال 1903 طراحی گردید اما در سالهای 1909 ( دو بار ) ،‌ 1916 و 1921 تکامل یافت تا اینکه در سال 1926 به یک ستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند. ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. این نشان برای اولین بار روی دایملر 1909 دیده شد. نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ 1937 طراحی شده است.


تویوتا:

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن که به یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شده است، شبیه یک گاوچران است که کلاه تویوتابزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می‌کند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای " فراوانی" و "ta" به معنای برنج است. در برخی فرهنگ‌های آسیایی اعتقاد بر این است که فراوانی برنج ثروت را به همراه دارد. وقتی این شرکت در سال 1937 تاسیس شد نام تویوتا به جای نام تویودا (نام خانوادگی موسس تویوتا) برای آن برگزیده شد که سه دلیل داشت: 1) نشان‌دهنده این بود که موسس تویوتا زندگی کاری خود را از زندگی خانوادگی‌اش جدا کرده است 2) تلفظ آن ساده‌تر بود. 3) در زبان کاتاکانا نوشتن تویوتا با هشت حرکت قلم انجام ‌می‌شد و عدد هشت برای ژاپنی‌ها‌ خوش‌یمن بود، این در حالی است که برای نوشتن تویودا 10 حرکت قلم لازم بود.


آئودی:

 چهار حلقه آرم آئودی نمایانگر چهار شرکت کنسرسیوم اتویونیون است که آئودیبا ادغام در یکدیگر این شرکت را بنا نهادند: د.کا.و، هورش، واندرر و آئودی. پس از جنگ جهانی دوم نام آئودی (به زبان لاتین یعنی ” بشنو”) حذف گردید اما در سال 1965 مجددا انتخاب شد. از طرف دیگر این نام، نام یکی از بنیان گذاران شرکت نیز می باشد.

 

 


بی ام و :

 BMW  مخفف Bayerische Motoren Werke  یا Bavarian Motor Company بی ام و می باشد. این کمپانی در سال 1913 در مونیخ ایجاد گشت و کار خود را در ارتباط با موتورهای هواپیما آغاز نمود. آرم شامل 4 ربع دایره است که یکی در میان آبی و سفید می باشند که در حقیقت نمادی از پروانه های چرخان هواپیما در آسمان است. در حقیقت این آرم بازتابی از صنعت اولیه بی ام و یعنی ساخت موتورهای هواپیماهای نظامی در جنگ جهانی اول است. هم چنین سفید و آبی رنگهای سنتی باواریا هستند.

 

 

 

 

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم


  


1. آبنوس : این چوب بدون نقش است . رویشگاه این چوب سواحل گینه در افریقا از گاتا تا گابون است . چوب درون این چوب سیاه یک دست است .

2. فوفل : این چوب به رنگ قهو‌ه‌اى سیر اخرایى است و خطوط موج‌دار تیره‌تر از رنگ زمینه دارد . رویشگاه آن مناطق گرم آسیا مثل هندوستان و پاکستان و جزایر سند و جاوه است .

3. گردو : رنگ این چوب از کرم مایل به قهوه‌اى تا قهوه‌اى خام بارگه‌هاى تیره و نامنظم موجدار است . محل رویش گردو در ارتفاعات میان‌بند جنگلى شمال از آستارا تا گلى‌داغى و در غالب مناطق استپى است .

4. کُنار : رنگ این چوب قهوهاى با زمینه? گل اخرا است و نقش آن پر گره و خطوط موجدار است . محل رویش آن در استانهاى ساحلى جنوب ایران بهخصوص در راه سیرجان به بندرعباس است . 
5. کیکم : رنگ این چوب زمینه کرم رنگ با خطوط و نقش‌هاى شکلاتى یا قهوه‌اى سوخته است و نقش آن جوش‌دار و موج‌دار است . محل رویش این چوب جنگل‌هاى باختر و جنوب ایران است .

6. آکاژو : رنگ این چوب قرمز مایل به بنفش تیره و نقش آن خطوط نوارى پررنگ‌تر از زمینه است . محل رویش آن نیز غرب آفریقا از لیبریا، کامرون و کنگوتا، اوگاندا مى‌باشد .

7. ساج : رنگ این چوب قهوه‌اى با زمینه? سبز و نقش آن رگه‌هاى زرد یا قرمز نوارى است . رویشگاه این چوب، جنوب آسیا از هندوستان تا هند و چین و جاوه است .

8. سرخدار : رنگ این چوب از کرم تا قهوه‌اى قرمز (با زمینه? رنگ آهن) و نقش آن موج‌دار با خطوط کمى پررنگ‌تر است . این چوب در جامعه? راست‌شان به‌طور پراکنده دیده شده است و گاهى به‌صورت جنگل‌هاى خالص وجود دارد .

9. بقم : رنگ این چوب قرمز زنگ آهن و نقش آن خطوط موج‌دار کم‌رنگ‌تر از زمینه و گروه‌هاى متوسطى که در اثر تلاقى خطوط به‌وجود مى‌آید ، مى‌باشد . محل رویش آن آسیاى جنوبى است و از هندوستان به ایران وارد مى‌شود. درخت آن در امریکاى مرکزى و شمال امریکاى جنوبى نیز کاشته شده است.

10. عناب : رنگ این چوب قهوه‌اى با زمینه? گِل اخراى پخته زرد است و چوب کم نقشى است . رویشگاه این چوب به‌طور پراکنده در خراسان است اما نوع بزرگ‌تر آن در بین راه بیرجند و تربت حیدریه نیز وجود دارد.

11. سنجد : رنگ چوب درون قهوه‌‌اى مایل به قرمز و چوب برون زرد کم ‌رنگ است . این چوب خطوط موج‌‌دار کم‌رنگ و پررنگ‌تر از زمینه همراه با جوش‌هاى فراوان دارد و در کلیه? مناطق استپى ایران کاشته مى‌شود .

12. زیتون : رنگ این چوب کرم با زمینه? قهوه‌اى است و رگه‌هاى نامنظم و موج‌دار و فراوان به‌رنگ قهوه‌اى تیره دارد . رویشگاه این چوب کرانه? مدیترانه، شمال افریقا و جنوب اروپا است . در منطقه? رودبار و منجیل ایران نیز به‌طور فراوان کاشته مى‌شود . گونه‌هاى وحشى آن بین قزوین و گیلان و نواحى جیرفت و جبال بارز وجود دارد . در اطراف گرگان تا مازندران دیده شده است .

13. بادام : رنگ این چوب در بیرون کرم مایل به زرد، درون کرم مایل به شکلاتى است . و داراى خطوط موازى و باریک تیره‌تر از متن است . در کلیه? مناطق استپى و کوهپایه‌ای، آذربایجان، خراسان، اطراف اصفهان، شیراز و کردستان کاشته مى‌شود .

14. اقاقیا : رنگ این چوب کرم با زمینه? شکلاتى است و نقش کم و بیش نوارى دارد . از درختان آمریکاى شمالى است و به علت سازش با خشکى کشت آن در مناطق استپى ایران متداول شده است .

15. ملچ : رنگ چوب برون سفید مایل به خاکسترى و چوب درون ترکیبى از خطوط قهوه‌ای، زرد پررنگ تا قرمز کم‌رنگ است و داراى خطوط نامنظم قهوه‌اى شکلاتى مى‌باشد . این گونه جزء درختان جنگلى شمال ایران است و مى‌توان در بیشتر مناطق استپى ایران با آبیارى کاشت .

16. خرمالو : رنگ این چوب در درون خاکسترى کبود و چوب برون کرم روشن اخرایى است . این گونه جزء درختان جنگلى شمال محسوب مى‌شود و رویشگاه آن کرانه‌هاى دریاى خزر از جنگل‌هاى آستارا تا جنگل‌هاى گرگان است .

17. زرشک: رنگ این چوب زرد پررنگ با انعکاس صدفى است و نقش آن خطوط موج‌دار خودرنگ صدفی . این گونه در دامنه‌هاى شمالى و جنوبى البرز و در ارتفاعات 1700-2300 متر و در حاشیه? رودخانه‌ها است .

18. شمشاد : رنگ این چوب زرد یا زمینه? رنگ آهن است و بدون نقش مى‌باشد . و در جنگل‌هاى جنوب اروپا، شمال افریقا، آسیاى غربى مى‌روید . در ایران منحصراً در ارتفاعات پائین جنگل‌هاى شمال از آستارا تا گرگان دیده شده است.

19. نارنج : رنگ این چوب زرد لیمویى و بدون نقش است. این گونه در شمال و جنوب ایران کاشته مى‌شود . سواحل دریاى خزر ، استان فارس و بلوچستان محل رویش این درخت است .

20. توت سفید : رنگ چوب برون سفید و درون زرد طلایى است. این درخت در اصل در چین و آسیاى شرقى بوده است . اما در ایران و بسیارى از مناطق معتدله? دنیا کاشته مى‌شود . در ایران در مناطق مرطوب جنگلى شمال و همچنین در مناطق استپى نیز کاشته مى‌شود .

21. افرا (پلث) : رنگ این چوب سفید شیرى و بدون نقش است . این گونه جزء درختان جنگلى شمال ایران محسوب مى‌شود و از طوالش تا جنگل‌هاى گلى داغى و گلستان مى‌توان یافت .

22. گلابی : رنگ این چوب قرمز روشن (صورتی) با زمینه? قهوهاى و بدون نقش و گاهى منقوش است . این درخت از آستارا تا گرگان مىروید و در کردستان و لرستان نیز گونههاى مختلف آن وجود دارد . 
23. ممرز : رنگ این چوب سفید مایل به خاکسترى و نقش آن رگه هاى بنفش کمرنگ است . این درخت از آستارا و ارسباران تا گلى داغلى در جنگلهاى ایزده و نور و زرینگل مازندران می روید. 
24. چنار : رنگ این چوب خاکسترى مایل به صورتى و طرحهاى شبیه نقطه? قرمز رنگ دارد و در بستر رودخانه ها و مناطق استپى می روید .

منبع: میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه 


  


آرم 

کلمه ای فرانسوی است که ورودش به جامعه ما مربوط به چند دهه اخیر میباشد. اولین  طراحان آرم، فردریک تالبرگ سوئدی و موشخ شروری از ارمنیان مهاجر بودند.آرم معرف شخصیت و هویت یک مجموعه، شخص، شغل و یا هر گونه فعالیت دیگری است. به همین دلیل بعضاً باید دارای قابلیتهای بین المللی باشد.
یک نشانه تجاری خوب می تواند به نمایش بهتر یک چیز کمک نماید. بسیاری از مردم به صورت کاملا غریزی به سمت نشانه ای که با آن آشنایی دارند کشیده می شوند و با انجام این کار احساس امنیت می کنند.علائم و نشانه ها از بدو خلقت در اشکال مختلف تصویری وجود داشت اند.تصاویر موجود در غارها، زمینه های پیدایش خط، نمادهای ریاضی در علوم موید ایم مطلب هستند.
امروزه طراحی آرم یا نشانه از جمله وظایف هنرمند وطراح گرافیک می باشد. هر سازمانی هنگام تشکیل، از طریق طرحی یک آرم برای خود می خواهد هویت و شخصیت اجتماعی خود را به دیگران معرفی کند. آرم مشخصه اصلی هر سازمانی بوده و حکم مهر و امضاء آن را دارد.
مردم نیز با شناخت لازم از هر محصول و یا خدماتی، به محض دیدن آرم آن سازمان، اطمینان خودشان را از کالا بدست می آورند. به همین دلیل آرم، یک فرم و یا یک تصویر گذرا نیست. بلکه ممکن است سالیان زیادی مختص  یک سازمان باشد. بنابراین در طراحی آن بایستی حداکثر دقت را نمود و جنبه های مختلف بطور دقیق بررسی کرد.

یک پوستر، بروشور و یا یک صفحه از روزنامه که توسط هنرمند گرافیک صفحه آرایی شده است، یک زمان کوتاهی را زنده است  و سپس، تصویر جدیدی جای آن را مخواهد گرفت. اما یک آرم تاریخ مشخص و معینی ندارد.

خصوصیات یک آرم:

 آرم باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند به عنوان یک نشانه موفق طی سالیان سال دوامیابد. برخی از این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

سادگی، زیبایی،  وحدت شکل، قابلیت کارآیی در اشکال مختلف، انسجام، عدم تشابه با علایم دیگر، دارا بودن روحیه مجموعة آرم با موضوع، رنگی بودن، بسادگی در خاطره سپرتده شدن، گویا بودن، دارای اجرای دقیق و صحیح بودن.

  آرم در عین سادگی، دارای ویژگیها و خصوصیات زیادی است که بایستی به طور ظریف و دقیق همگی این مفاهیم در قالب یک تصویر بوجود آید . به همین دلیل است که بعضی  معتق هستدند آرم یکی از مشکل ترین موضوعات طراحی گرافیک میباشد.

 

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم


  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
دسته بندی موضوعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 452316
کل یاداشته ها : 435
دوستان

طراحی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی سایت طراحی آرم طراحی لوگو اخبار روز برندها طراحی کاتالوگ اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان بانک ها طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده ویزا شینگن تور کوبا وقت سفارت طراحی سایت فروشگاه الکترونیک طراحی سایت شرکتی آرم آرم لوگو لوگو سفارش طراحی لوگو بازاریابی اینترنتی سفارش طراحی سایت بازاریابی اینترنتی سفارش سئو طراحی حرفه ای سایت خرید اینترنتی پوشاک ساخت وب سایت گروه طراحی طراحی سایت چیست گروه طراحی سایت طراحی سایت سازمانی طراحی سایت حرفه ای طراحان سایت خدمات سئو بهینه سازی خرید پاور بانک لوگو استند نمایشگاهی استندهای تبلیغاتی سازه های نمایشگاهی چاپ بنر چاپ فوری چاپ دیجیتال چاپ پلات چاپ لمینت دوره وصول مطالبات آیین نامه وصول مطالبات شرکت وصول مطالبات نشریه کلید سرمایه فرمول دوره وصول مطالبات آیِین نامه وصول مطالبات حقوق بانکی تور آنتالیا تور استانبول تور ارزان دبی تور ایتالیا تور فرانسه تور چین تور اکراین تور گرجستان تور بلاروس تور کوبا تور گوا تور پترا تور قبرس تور نجف تور تایلند تور روسیه تور مالزی تور کربلا ویزای مالتی پل شینگن ویزای شینگن بلند مدت مالتی ویزای شینگن یک ساله محمد میرزایی آفر تور ماشین آلات صنعتی دستگاه جوش ابزار یراق صنایع چوب پوشاک اوت لت ختنه کردن ختنه نوزاد جراحی زیبایی ناحیه تناسلی لابیاپلاستی عمل لابیاپلاستی ترمیم لابیا جراحی زیبایی ناحیه تناسلی عدم توانایی مقاربت واژینیسموس مقاربت دردناک منبع تغذیه میگر آمپر متر فروش تجهیزات اندازه گیری برق و الکترونیک اسیلوسکوپ مولتی متر ویزای آمریکا ویزای توریستی آمریکا ویزای توریستی آمریکا اقامت اروپا مهاجرت به اروپا tiktan پوشاک اوتلت اوتلت شلوار منگو مانتو جلو باز سایت خرید مانتو مانتو طرحدار فروش مانتو خرید مانتو مانتو خرید مانتو اینترنتی خرید سرویس خواب لوازم ماهیگیری ماهیگیری نور گیاهان آپارتمانی اصول نگه داری گیاهان آپارتمانی باربیکیو ذغالی دستگاه گریل ذغالی گریل ذغالی دیتالاگر اسیلوسکوپ ترمومتر مولتی متر منگو مولتی متر اسیلوسکوپ دات نت نیوک چیست؟ کابل برق قیمت قیمت کابل برق سیم ارت سیم و کابل تخت های بیمارستانی خرید دو چرخه تجهیزات پزشکی ترالی بیمارستانی نمایندگی پارکت agt

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ