سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2 3


تفاوت کابل افشان و تک رشته(مفتولی) در مخابرات

در ابتدا باید بگویم که ما در مخابرات چند نوع کابل داریم که یک نوع از آنها رشته ای و نوع دیگر مفتولی است . در کابل های چند زوجی که برای فواصل طولانی استفاده می شوند از کابل مثلا 100 زوجی یا به رنگ طوسی(داخل ساختمانJ\Y) و رنگ مشکی(بیرون ساختمان) استفاده می شود و باید بدانید که 100 زوج آن مفتولی است. که چند دلیل دارد.

1- مقاومت آن بسیار کمتر از سیم افشان است به همین خاطر در فواصل طولانی از آن استفاده می شود.

2- قیمت نهایی محصول برای متراژ های بالا  مقرون به صرفه تر است .

3- ظاهرا ایراد و قطعی کمتری در کار پیدا می کند و قبلا از سیم افشان استفاده می شده است.

4- استفاده و نصب آن بر روی تابلو ها  راحت تر است و چون 1 رشته است احتمال اتصالی مدار پایین می آید.

مزایای سیم افشان:

1- معمولا در داخل منزل و یا فواصل کوتاه از این نوع سیم استفاده می شود.

 

2-کابل افشان قابل خمش و شکل گیری دلخواه است و نمی شکند و نسبت به سیم مفتولی مقاوم تر است.

منبع:کابل افشان،سیم افشان،سیم ارت،قیمت کابل برق،کابل برق،سیم و کابل،کابل برق سیمکو


  


لوگو یا نشانه نمادیست برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم. آرم ها چیزی شبیه امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است، می باشد. آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشاندهنده رد برجای مانده از او در آنجا است.

طراحی نشانه یکی از تخصصهای رایج و منحصر به فرد در طراحی های گرافیکی محسوب می شود و سابقه طراحی نشانه به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد، آنجا که انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مربوط به مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود.

از تحولات مربوط به ثبت نشانه ها در دیواره غارها بود که حروف و به تبع آن خط اختراع گشت.

لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می شود. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگوتایپ یا ورد مارک).

در دوران حروفچینی با فلز داغ، لوگوتایپ، مجموعه ای از فونت ها و کاراکترها بود. در دوران کنونی که عصر ارتباطات است، لوگوی یک شرکت، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند شرکت است.
منبع:طراحی سایت،طراحی آرم،طراحی لوگو


  


وقتی یک کاربر اینترنت بدنبال کالایی برای خرید به صورت آنلاین می گردد. نخستین جایی که رجوع می کند ، موتورهای جستجو خواهد بود. حال اگر 50 شرکت آن نوع کالا را در وب سایتهای خود در معرض فروش بگذارند ، بخت با فروشندگانی است که جایگاه سایت آنها در موتور جستجو بهتر باشد. 
گرچه امروزه فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که طیف گسترده ای از کالا ها را به فروش می رسانند اما همچنان رقابت سختی برای بالایردن سایتهای فروش کالا در موتور جستجو وجود دارد. SEM کوتاه شده عبارت Search Engine Marketing می باشد.
این جمله معروفی است که : « اگر گوگل به شما لبخند بزند ، بازار به شما لبخند خواهد زد ! »
بازاریابی با موتورهای جستجوگر
SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می شود. در حقیقت SEO بخش از SEM است. نمونه کارهایی که در SEM انجام می شود عبارتست از:

انتخاب کلمات کلیدی
بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن
اصلاح ساختار سایت
تنظیم متاها و عناوین سایت
بهینه سازی سایر پارامترهای سایت
معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
تحلیل آمار سایت
بالا بردن رتبه ها (کنترل رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز
انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو،طراحی آرم ، طراحی ارم


  


جستجوی نامناسب

 

جستجوی نا مناسب



موتور های جستجوی بیش از حد تحت اللفظی قابلیت استفاده ی چندانی ندارند، زیرا که آنها قادر به انجام جستجو با وجود غلط املایی، علائم جمع، خط فاصله، و غیره نمی باشند. 
این گونه  از موتورهای جستجو به ویژه برای کاربران سالخورده دشوار هستند , برای همه نا خوشایند هستند. یکی از مشکلات، مربوط به وقتی است که موتورهای جستجو اولویت بندی نتایج را صرفا بر اساس تعداد شرایط یکسان در عبارت جست و جو و نه بر اساس اهمیت اسناد انجام می دهند. 
خیلی بهتر است اگر موتور جستجوی شما "بهترین شرط" را در بالای لیست به نمایش بگذارد، به ویژه برای جستجو های مهم مانند نام محصولات شما.
جستجو شاهرگ حیاتی کاربران است، وقتی که گشت و گذار با شکست مواجه می شود.   
اگرچه جستجوی پیشرفته گاهی اوقات می تواند کمک کند، اما جستجوی ساده معمولا بهتر کار میکند و جستجو باید مانند یک جعبه ساده ارائه شود زیرا این چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. 

فایل های PDF برای مطالعه آنلاین

 

فایل های پی دی اف برای مطالعه آنلاین


کاربران از ظاهر شدن یک فایل PDF زمانی که در حال مشاهده هستند، متنفر اند زیرا که جریان روان مشاهده را کند می کند. حتی چیزهای ساده مانند چاپ و یا ذخیره ی اسناد نیز مشکل ساز هستند زیرا دستورات استاندارد مرورگر کار نمی کند. پوسته ها معمولا برای ورق کاغذ ساخته شده و به ندرت با اندازه ی پنجره ی مرورگر کاربر هماهنگ می شود. خداحافظ اسکرول کردن روان و سلام فونت های کوچک.
بدتر از همه، پی دی اف لکه ای از مطالب تمایز نیافته  است که به سختی می توان در آن جست و جو کرد.
PDF برای چاپ و توزیع دفترچه راهنما و دیگر اسناد بزرگ که نیاز به چاپ شدن دارند، عالی است. آن را برای این منظور محفوظ بدارید و هر اطلاعاتی که به مرور شدن و یا نمایش بر روی صفحه نیاز دارند را به صفحات وب واقعی تبدیل کنید. 

تغییر ندادن رنگ لینک های بازدید شده

درک خوب از جست و جوهای  گذشته کمک می کند تا شما مکان فعلی خود را، از آنجایی که نقطه ی اوج سفر شماست درک کنید. دانستن مکان گذشته و حال شما، به نوبه ای باعث می شود تا آسان تر برای تصمیم گیری در آینده عمل کنید.  
 لینک ها یک عامل کلیدی در فرایند جست و جو می باشند. کاربران می توانند لینک هایی که در گذشته بی ثمر واقع شده اند را  حذف کنند. برعکس، آنها ممکن است از لینک هایی که در گذشته مفید بوده اند دوباره بازدید کنند.
 مهم تر از همه این که ، مشخص شدن لینک های از قبل بازدید شده ، از ناخواسته باز کردن دوباره  و دوباره ی آن ها توسط کاربران جلوگیری می کند.

این مزایا تنها تحت عنوان یک فرضیه ی مهم در نظر گرفته می شود: که کاربران می توانند بین لینک های دیده شده و لینک های بازدید نشده با توجه به تغییر رنگ آن ها در طراحی سایت تمایز قائل شوند.

 وقتی لینک های بازدید شده تغییر رنگ چندانی نکنند، کاربران در جست و جوی خود سردرگم می شوند و  ناخواسته صفحات تکراری را بارها و بارها مشاهده می کنند. 

متن های ناخوانا

دیوار یک دستی از متن برای تجربه تعاملی مرگبار ، تهدید آمیز، خسته کننده  و خواندن آن دردناک است.
متن خود را به منظور انتشار آنلاین ، نه برای چاپ کردن بر روی کاغذ،بنویسید. به منظور جلب کردن نظر کاربران به متن و خوانا کردن آن ، از ترفند های یک نوشته ی خوب استفاده کنید:

عناوین فرعی 

لیست های نقطه دار 

کلمات کلیدی برجسته 

پاراگراف های کوتاه 

هرم وارونه 

سبک نگارش ساده 

زبان عاری از اصطلاحات تجاری

اندازه فونت ثابت

متاسفانه شیوه نامه ی CSS  قدرت "تغییر اندازه فونت"  را از وب سایت ها می گیرد و  این قابلیت را در مرورگر غیر فعال می کند و یک اندازه ی فونت ثابت را ارائه می دهد. حدودا 95?  اوقات، این اندازه ی ثابت، کوچک است و کاهش قابل توجهی در خوانایی متون به خصوص برای افراد بیش از 40 سال دارد.
 اندازه قلم را با استفاده از واژه های مرتبط مشخص کنید و از تعداد مطلق پیکسل ها برای بیان آن استفاده نکنید. 

میدان دید کم عنوان صفحه در موتور های جستجو

جستجو مهمترین راه کاربران برای کشف وب سایت است. جستجو همچنین یکی از مهم ترین راه های کاربران برای پیدا کردن وب سایت های فردی است. 
یک عنوان ص????ه متواضع ، ابزار اصلی شما برای جذب بازدید کنندگان جدید از لیست های جستجو  می باشد و به کاربران فعلی شما کمک می کند تا صفحات مخصوص مورد نیاز خود را بیابند.
عنوان صفحه در داخل HTML تگ <title> قرار می گیرد و تقریبا همیشه به عنوان تیتر قابل کلیک در لیست صفحات نتایج موتور های جستجو (SERP) استفاده می شود. موتورهای جستجو معمولا 66 کاراکتر اول از عنوان را نشان می دهند ، بنابراین عنوان یک متن کوچک تلقی می شود.
همچنین عنوان صفحه به طور پیش فرض به عنوان نام صفحه برای لیست علاقه مندی ها به کار می رود. برای صفحه ی اصلی خود، عنوان را با نام شرکت و سپس مختصری از شرح سایت آغاز کنید.
 از کلماتی مانند "خوش آمدید" صفحه را شروع نکنید ، زیرا که در این صورت، سایت شما در لیست علاقه مندی ها، زیر حرف "خ" قرار می گیرد.
در صفحات غیر از صفحه اصلی، عنوان را با چندی از اطلاعات برجسته که جزئیات مورد نیاز کاربران را توصیف می کند ، شروع کنید. از عنوان صفحه برای عنوان پنجره در مرورگر استفاده می شود، آن نیز به عنوان برچسب در نوار وظیفه زیر پنجره استفاده می شود. 
این بدین معنی است که کاربران حرفه ای بین پنجره های متعدد تحت راهنمایی یک یا دو کلمه ی اول از عنوان هر صفحه، بین پنجره ها حرکت می کنند.  اگر عناوین همه ی صفحه ها با کلمات یکسان شروع شود، قابلیت کار با چند پنجره به طور همزمان برای کاربران به شدت کاهش می یابد. 
Taglines در صفحات خانگی سایت ها نیز با این موضوع مرتبط هستند: آنها باید کوتاه باشند و به سرعت هدف سایت را بیان کنند. 

هر چیزی که مانند تبلیغات به نظر برسد

توجه هدفمند بسیار قدرتمند است و کاربران وب آموخته اند که از توجه به هر گونه تبلیغاتی که در راه رسیدن به هدف جست و جوی آن ها قرار می گیرد، بپرهیزند. (استثنا فقط در مورد تبلیغات مرور گر های فقط متن وجود دارد.)
  

شبیه نبودن به تبلیغات


متاسفانه، کاربران عناصر طراحی مشروع که همانند شکل رایجی از تبلیغات به نظر بیایند را نیز نادیده می گیرند. همانطور که می دانید ، هنگامی که شما چیزی را نادیده بگیرد، جزئیات آن را مطالعه نمی کنید.
بنابراین بهتر است از هر گونه طرحی که مانند تبلیغات به نظر می رسند جلو گیری کنید. مفاهیم دقیق این دستورالعمل ها با اشکال جدید تبلیغات متفاوت خواهد بود.
 در حال حاضر این قوانین را به خاطر بسپارید:  اصطلاح بنر کوری به این معنی است که کاربران هرگز چشم خود را بر هر چیزی که مانند یک بنر با توجه به شکل و موقعیت آن در صفحه به نظر برسد ، متمرکز نمی کنند. 
اجتناب از انیمیشن باعث می شود کاربران  مناطق و متون چشمک زدن ویا سایر انیمیشن ها تهاجمی را نادیده بگیرند.
پاکسازی Pop up به این معنی است که، کاربران پنجره های Pop up را قبل از این که آنها حتی به طور کامل باز شوند، می بندند و گاهی اوقات با شرارتی بزرگ این کار را انجام می دهند. (نوعی پیروزی در مقابل سایت های محلی) 

نقض کنوانسیون های طراحی

سازگاری یکی از قدرتمند ترین اصول قابلیت استفاده می باشد: زمانی که همه چیز همیشه یکسان رفتار کنند، کاربران لازم نیست در مورد اتفاقی که خواهد افتاد نگران باشند. در عوض، آنها بر اساس تجربه های قبلی می دانند که چه اتفاقی خواهد افتاد. 
هر بار که شما یک سیب  بالای سر اسحاق نیوتن رها کنید،آن سیب بر سر او خواهد افتاد. این خوب است.
هر قدر انتظارات کاربران بیشتر برآورده شود، آنها احساس می کنند بیشتر کنترل سیستم را در دست دارند و بیشتر آن را دوست خواهند داشت و هر چقدر سیستم انتظارات کاربران را برآورده نکند، آنها بیشتر احساس نا امنی خواهند کرد.
این به این معنی است که انتظارات آنها از سایت شما بر اساس آنچه که معمولا در سایت های دیگر انجام می شود، می باشد. اگر شما در این مسیر بلغزید، سایت شما برای استفاده سخت تر خواهد شد و کاربران آن را ترک خواهند کرد. 

باز کردن پنجره های مرورگر جدید

باز کردن پنجره ی مرورگر جدید مانند یک فروشنده ی  جارو برقی است که کار خود را با تخلیه ی یک سینی خاکستر بر روی فرش مشتری شروع می کند. 

لطفا صفحه نمایش من را با باز کردن پنجره های بیشتر آلوده نکن ! ممنون! (به خصوص که سیستم عامل های فعلی از مدیریت پنجره ی مناسب رنج می برند).
طراحان فکر می کنند که باز کردن پنجره ی مرورگر جدید ، کاربران را بر روی سایت نگه می دارد. 
اما حتی بی توجه به پیام خصمانه ی شما به کاربر، که ماشین او را تحت کنترل خود گرفته اید، استراتژی شما یک استراتژی خود شکست است زیرا که در  آن دکمه بازگشت غیر فعال می شود و صورت طبیعی به کاربران اجازه ی بازگشت به سایت های قبلی را می دهد.
کاربران اغلب متوجه نیست که یک پنجره ی جدید باز کرده اند، به خصوص اگر آنها از یک مانیتور کوچک که در آن پنجره ها تمام صفحه نمایش را پر کرده اند ، استفاده کنند. بنابراین کاربری که سعی به بازگشت به مبدا را دارد با یک دکمه بازگشت غیر فعال رو به رو می شود.
لینک هایی که تحت انتظار رفتار نمی کنند، درک کاربران از سیستم خود را تضعیف می کند. لینک باید یک مرجع هایپرتکست ساده باشند که صفحه فعلی را با محتوای جدید جایگزین کند.
 کاربران از پنجره های پاپ آپ ناخواسته متنفرند. هنگامی که آنها بخواهند مقصد آن ها در یک صفحه ی جدید ظاهر شود، آنها می توانند از فرمان " در پنجره جدید بازکن " در مرورگر خود استفاده کنند. البته فرض بر این است که لینک ها قطعه ای از کد هایی می باشند که رفتار استاندارد  دارند و با مرورگرها  متداخل نیستند. 

پاسخ ندادن به پرسش های کاربران


پاسخ به پرسش های کاربران


کاربران در وب ، بسیار هدف محور هستند. آنها از وب سایت ها بازدید می کنند به این دلیل که می خواهند کاری را به انجام برسانند، شاید این کار خرید محصول شما باشد. شکست نهایی یک وب سایت زمانی است که به موفق به ارائه ی اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن ها هستند، نشود.
گاهی اوقات پاسخ مورد نیاز به سادگی وجود ندارد و شما فروش را از دست می دهید زیرا کاربران تصور میکنند که محصول و یا خدمات شما نیازهای آن ها را برطرف نمی کند و این زمانی است که شما جزئیات را برای آن ها نگفته اید.  
از طرفی دیگر جزئیات می توانند در زیر یک لایه ضخیم از شعارهای تجاری و شیرین و مطلوب به خاک سپرده شوند. از آنجایی که کاربران زمان لازم برای خواندن همه چیز را ندارند، وجود این اطلاعات مخفی با نبودنشان برابر است.
بدترین نمونه از پاسخ ندادن به سوالات کاربران قرار ندادن لیست قیمت محصولات و خدمات است. 

هیچ سایت تجارت الکترونیک حرفه ای این اشتباه را نخواهد کرد، اما این اشتباه  در وب سایت ها ی تبلیغاتی شایع است جایی که بیشتر "راه حل های سازمانی" ارائه می شود. 
به طوری که شما نمی توانید تشخیص دهید که آیا آنها برای 100 نفر و یا 100 هزار نفر مناسب هستند.
 قیمت خاص ترین مورد در اطلاعات می باشد که ارائه ی آن باعث درک ماهیت خدمات و ارائه ندادن آن  باعث سردرگمی افراد و کاهش درک آنها از خط محصول می باشد. پاسخ ندادن به این سوال کاربران که "قیمت ها کجاست؟" آنها را از وب سایت شما دور می کند.
حتی سایت های تبلیغاتی اغلب اشتباه فراموش کردن قیمت ها در لیست محصول، مانند صفحات دسته بندی و یا نتایج جستجو را به همراه دارند. دانستن قیمت در هر دو موقعیت کلیدی است و امکان می دهد تا کاربران بین محصولات تمایز قائل شوند و بر روی مرتبط ترین آن ها کلیک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و همچنین طراحی لوگو به وب سایت های webcade.ir و armcade.ir مراجعه فرمائید.منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم


  


بر خلاف درک رایج از گرافیک، این هنر جزو هنرهای اصیل و نه صرفا مدرن است. رویکرد گرافیکی به تصاویر از سفالینه های شوش و سیلک تا نگارگری کتابهای خطی در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته است. طراحی نماد، تصویرسازی، صفحه آرایی و خطاطی (تایپوگرافی) هم در آثار هزاران سال پیش دیده می شود و هم در مدرن ترین آثار امروزی.
آنچه باعث شده این رویکرد طراحی همچنان زنده بماند انعطاف پذیری آن نسبت به تغییرات و پیشرفتهای جوامع است. مثلا با اختراع چاپ، هنر نگارگری جایگاه خود را به صفحه آرایی و تصویرسازی داده است. و حالا امروز، پدیده ی اینترنت اتفاقی به همان اهمیت اختراع خط و یا چاپ است. و در این عرصه نیز گرافیک حرف آخر را می زند.
با پیشرفت جوامع، استفاده عوام مردم از اینترنت روز به روز افزایش یافته است و اکنون به یکی از قدرتمندترین و پرمخاطب ترین رسانه ها تبدیل شده است. و برگ برنده ی این رسانه در این نکته است که بخش اعظمی از مخاطبین، خود نیز تولید کننده محتوا هستند. به طوری که روزانه بیش از هفت میلیون صفحه به اینترنت اضافه می شود.
اگر به یاد آوریم که نحوه نمایش محتوا در وب غالبا به صورت متن و تصویر است، جایگاه و حوزه ی تاثیر گرافیک را در این عرصه می توانیم درک کنیم. و مسلما نمی توانیم انکار کنیم که این گرافیک است که نهایتا میزان تاثیر و جذب مخاطب را تعیین می کند.
البته گرافیک فقط نقش تزئینی و جانبی در این زمینه ندارد. گرافیک صفحات وب در مرحله اول باید سهولت دسترسی و نظم دهی به محتوا را تضمین کند و بعد به جنبه های تزئینی بپردازد. نوع و سایز فونتها، رنگها، نحوه چینش محتوا و طراحی علائم باید با در نظر گرفتن محدودیتهای برنامه نویسی و در راستای هدف اصلی وبسایت قرار بگیرند.
اما از آنجایی که طراحی سایت نیاز به دانستن زبانهای برنامه نویسی دارد، کمتر اتفاق می افتد که یک گرافیست این کار را انجام دهد. گرافیستها اغلب از دیزاین به شیوه کدنویسی رویگردانند و در مقابل مهندسان کامپیوتر و برنامه نویسان وب، بدون توجه به اهمیت موضوع، خود طراحی صفحات را به عهده می گیرند. از آنجایی که حوزه ی کاری و دغدغه ی مهندسان شیوه های برنامه نویسی و استفاده از پایگاه های داده است، اکثر وبسایتهای طراحی شده از لحاظ سیستم برنامه نویسی در سطح قابل قبول، اما از نظر استانداردسازی نحوه نمایش محتوا و طراحی گرافیک در حد بسیار ضعیفی قرار دارند. از طرفی، سایتهای طراحی شده توسط گرافیستها (هرچند محدود) عاری از نکات کلیدی و کاربردی در حوزه برنامه نویسی هستند و غالبا حجم زیادی برای دانلود می گیرند.
برای مثال در چند سال اخیر و با گسترش روزافزون وبسایتهای دولتی، شاهد سطح گرافیکی بسیار پایینی در اکثر اینگونه وبسایتها هستیم. و این به خاطر آنست که مسئولین معمولا طراحی و راه اندازی وبسایت را به مهندسان متخصص حوزه «برنامه نویسی وب» می سپارند و از اهمیت گرافیک سایت و «طراحی وب» غافل می مانند. به طوریکه بسیاری از کاربران اینترنت هنگام مراجعه به اینگونه وبسایتها دچار نوعی تشویش بصری می شوند.
راه اندازی سایت به طور کلی به دو حوزه کاملا متفاوت تقسیم می شود: طراحی استاتیک و برنامه نویسی داینامیک. طراحی استاتیک شامل طراحی گرافیک سایت، لی‌آوت، تعیین رنگها، فونتها، و یونیفرم تمام صفحات می باشد که تماما باید تحت زبان برنامه نویسی HTML و CSS اجرا شود. معمولا پیش طرح سایت در نرم فزاری مثل فتوشاپ به طور کامل طراحی، و بعد تحت کدهای استاتیک و با استفاده از تصاویر و انیمیشنهای فلش اجرا می شود. حوزه دوم مربوط به برنامه نویسی داینامیک سایت می شود. می توان گفت برنامه نویسی داینامیک، مربوط به پشت صحنه سایت می شود و مربوط به دریافت یا ارسال اطلاعات از پایگاه های داده می باشد. به عنوان مثال سیستم های مدیریت محتوا (CMS) سیستمهای داینامیکی هستند که کاربر می تواند با استفاده از آنها به راحتی وبسایت خود را به روز کند.
در طراحی حرفه ای یک وبسایت، باید طراحی استاتیک سایت به عهده گرافیستی قرار بگیرد که به کدهای استاتیک و محدویتهای آنها کاملا مسلط باشد و نیز به استانداردهای رایج در طراحی سایت و شیوه ها و سبکهای نوین آشنایی داشته باشد. در مرحله بعد، یک برنامه نویس داینامیک می تواند محتوای سایت را از پایگاه های داده به قالب استاتیک سایت انتقال دهد.

[?IMG]?

به عنوان مثال به مقایسه وبسایتهای دو دانشگاه تربیت معلم سبزوار ودانشگاه هاروارد می پردازم. با یک نگاه کلی به تقسیم فضاها و لی آوت وبسایت هاروارد متوجه انسجام و ترکیب بندی و انتخاب رنگ صحیح آن میشویم. عناوین خبری به همراه تصاویرشان اسلاید می شوند تا از شلوغی صفحه کاسته شود و همچنین به راحتی می توانیم از منوی بالای سایت به سه بخش مجزای اداری، آموزشی و معرفی دانشگاه دست پیدا کنیم. در مرکز وبسایت تصویر نسبتا بزرگی از یکی از نماهای دانشگاه دیده می شود که با تیتر و توضیحات مناسبی کنار آن همراه است. حجم این تصویر نزدیک بیست کیلوبایت است و ضمنا ساختار کدنویسی استاتیک آن بر مبنای CSS است که سرعت بارگزاری را بسیار کمتر می کند.
ساختار وبسایت دانشگاه تربیت معلم سبزوار، سه ستونی با یک هدر اس

[?IMG]?

ت که جزو سنتی ترین ساختارهای طراحی است. گزینه های منوی سمت راست بی هیچ ترتیب خاصی زیر هم چیده شده اند و در نهایت به دو لینک به سایتهای خارجی رسیده اند. ستون سمت چپ کاملا بلااستفاده مانده و فقط تعداد بازدید در آن درج شده است. در ستون میانی نیز ابتدا یک لینک درشت بدون تصویر به خبر یک همایش گذاشته شده که حتی رنگ آن نیز رنگ پیش فرض است. بخش آخرین اخبار دانشگاه بدون تاریخ و تصویر است و بخشی تحت عنوان «سایر» زیر آن قرار دارد که جایگاه آن در نقشه سایت معلوم نیست. در پیشانی سایت، چند عکس ریز از سبزوار و یک عکس ناقص و تار از ساختمان اداری در میان تزئینات زائد درج شده. حجم این تصویر نزدیک چهل کیلوبایت است و ضمنا ساختار کدنویسی استاتیک آن بر مبنای Table است که در سرعت بارگزاری تاثیر منفی دارد.
البته باید یادآوری کنم که ما دانش و تخصص مربوط به این حوزه ها را (هرچند محدود) داریم و اما از اهمیت و کاربرد آنها غافلیم.دانشجویان گرافیک ما طراحی را محدود به پوستر می دانند و آموزشکده ها نیز از هنر دیجیتال به عنوان هنری منحرف و دست دوم یاد می کنند! در حالی که نیاز امروز فعالیت در عرصه های جدید و گاه تلفیقی را می خواهد و همچون هزارن سال گذشته، از گرافیک، انعطاف پذیری و کاربردی بودن را انتظار دارد. 
انتظار می رود هم گرافیستها خود را از رویکرد سنتی نسبت به طراحی رها کنند و هم مدیران و مسئولان به گرافیک و اهمیت آن در طراحی سایت ها توجه داشته باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و همچنین طراحی لوگو به وب سایت های webcade.ir و armcade.ir مراجعه فرمائید.

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم


  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
دسته بندی موضوعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 24
کل بازدید : 452517
کل یاداشته ها : 435
دوستان

طراحی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی سایت طراحی آرم طراحی لوگو اخبار روز برندها طراحی کاتالوگ اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان بانک ها طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده ویزا شینگن تور کوبا وقت سفارت طراحی سایت فروشگاه الکترونیک طراحی سایت شرکتی آرم آرم لوگو لوگو سفارش طراحی لوگو بازاریابی اینترنتی سفارش طراحی سایت بازاریابی اینترنتی سفارش سئو طراحی حرفه ای سایت خرید اینترنتی پوشاک ساخت وب سایت گروه طراحی طراحی سایت چیست گروه طراحی سایت طراحی سایت سازمانی طراحی سایت حرفه ای طراحان سایت خدمات سئو بهینه سازی خرید پاور بانک لوگو استند نمایشگاهی استندهای تبلیغاتی سازه های نمایشگاهی چاپ بنر چاپ فوری چاپ دیجیتال چاپ پلات چاپ لمینت دوره وصول مطالبات آیین نامه وصول مطالبات شرکت وصول مطالبات نشریه کلید سرمایه فرمول دوره وصول مطالبات آیِین نامه وصول مطالبات حقوق بانکی تور آنتالیا تور استانبول تور ارزان دبی تور ایتالیا تور فرانسه تور چین تور اکراین تور گرجستان تور بلاروس تور کوبا تور گوا تور پترا تور قبرس تور نجف تور تایلند تور روسیه تور مالزی تور کربلا ویزای مالتی پل شینگن ویزای شینگن بلند مدت مالتی ویزای شینگن یک ساله محمد میرزایی آفر تور ماشین آلات صنعتی دستگاه جوش ابزار یراق صنایع چوب پوشاک اوت لت ختنه کردن ختنه نوزاد جراحی زیبایی ناحیه تناسلی لابیاپلاستی عمل لابیاپلاستی ترمیم لابیا جراحی زیبایی ناحیه تناسلی عدم توانایی مقاربت واژینیسموس مقاربت دردناک منبع تغذیه میگر آمپر متر فروش تجهیزات اندازه گیری برق و الکترونیک اسیلوسکوپ مولتی متر ویزای آمریکا ویزای توریستی آمریکا ویزای توریستی آمریکا اقامت اروپا مهاجرت به اروپا tiktan پوشاک اوتلت اوتلت شلوار منگو مانتو جلو باز سایت خرید مانتو مانتو طرحدار فروش مانتو خرید مانتو مانتو خرید مانتو اینترنتی خرید سرویس خواب لوازم ماهیگیری ماهیگیری نور گیاهان آپارتمانی اصول نگه داری گیاهان آپارتمانی باربیکیو ذغالی دستگاه گریل ذغالی گریل ذغالی دیتالاگر اسیلوسکوپ ترمومتر مولتی متر منگو مولتی متر اسیلوسکوپ دات نت نیوک چیست؟ کابل برق قیمت قیمت کابل برق سیم ارت سیم و کابل تخت های بیمارستانی خرید دو چرخه تجهیزات پزشکی ترالی بیمارستانی نمایندگی پارکت agt

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ