سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


آشنایی با دامنه*ی NL.
دامنه NL. دامنه*ی سطح بالای کشوری هلند است. این دامنه یکی از محبوب*ترین دامنه*های کشوری (ccTLD) است و پس از دامنه*های کشوری آلمان (DE) و بریتانیا (UK) در رتبه*ی سوم قرار دارد.
دامنه*ی NL. اولین دامنه*ی کشوری بوده که روی آن دامنه*ای ثبت شده و از سال 1986 فعال بوده است. برای ثبت این دامنه بیش از 1900 رجیسترار عمل می*کنند که بسیاری از آن*ها ISPها، دفاتر خدمات فناوری اطلاعات، و دفاتر خدمات رسانه*ای*اند. این مدل در بین رجیستری*های ثبت دامنه کاملاً غیرمعمول است. معمولاً برای دامنه*های سطح بالا رجیسترارهای انتخابی (مراکز ثبت) تعدادی از شرکت*های بزرگند که کار ثبت همه*ی دامنه*های عمده را به صورت انبوه انجام می*دهند.
تا سال 1996 ثبت این دامنه رایگان بود و کارهای ثبت دامنه را دانشگاه*ها و مراکز پژوهشی انجام می*دادند، اما از آن زمان رجیستری دامنه (SIDN) بابت ثبت دامنه مبلغی از مراکز ثبت (رجیسترارها) می*گیرد.
مزایای ثبت دامنه*های NL.
کوتاهی نام دامنه و در دست*رس بودن نام دامنه*های بیش*تر با کلمه*های عمومی*تر از مزایایی است که در ثبت دامنه*های به*شدت پرکاربردی مانند COM نمی*توانید به دست بیاورید. دامنه*های کشوری که محدودیتی برای ثبت ندارند نظیر دامنه*ی NL می*تواند جای*گزین خوبی باشد.
در صورتی که قصد دارید هویت محلی داشته باشید یا موقعیت فعلی خود را از طریق انتخاب نام دامنه*ی متعلق به کشور دیگر دارای ابهام کنید ثبت این دامنه*ها مفید است.
برای حفظ برند باید به ثبت دامنه*های کشوری*یی که محدودیتی ندارند و هر کس دیگری هم می*تواند برای ثبت*شان اقدام کند اندیشید.
واجدان شرایط ثبت دامنه*های .NL
ثبت دامنه های NL برای همگان و از هر کشوری آزاد است.
مقررات دامنه*های NL.
ثبت دامنه*های NL فقط یک*ساله انجام می*شود.
تمدید این دامنه*ها تنها 60 روز مانده به زمان انقضای آن ممکن است و تمدید فقط یک*ساله ممکن است.
بعد از انقضای دامنه امکان تمدید آن وجود ندارد. دامنه به مدت 40 روز قفل می*شود که در این مدت مالک پیشین می*تواند برای پس گرفتن دامنه با پرداخت جریمه اقدام کند. پس از این مدت دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*شود.
دامنه*ی NL ضمانت برگشت پول ندارد. بنابراین اگر بلافاصله پس از ثبت دامنه پشیمان شوید و آن را حذف کنید پولی به شما برگردانده نمی*شود.
این دامنه بلافاصله پس از ثبت قابل انتقال است.
تغییر نام فرد یا شرکت ثبت کننده*ی دامنه ممکن نیست. در عوض باید یک رابط تماس جدید ایجاد کرد و آن را به عنوان رابط ثبت کننده قرار داد.
این دامنه*ها امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois، قفل کردن یا معلق کردن ندارند.
کد انتقال دامنه*ی NL دوازده کاراکتر دارد و همراه با ثبت دامنه ایجاد می*شود.
این دامنه*ها تنها سه رابط فنی، ادمین، و ثبت کننده دارند و رابط مالی برای آن*ها تعریف نمی*شود

  


آشنایی با دامنه*ی UK.

 

ثبت دامنه UK. چهارمین رتبه را در میان دامنه های سطح بالای فضای اینترنت دارد.

UK. دامنه*ی سطح بالای کشوری بریتانیا است. تا سال 2012 بیش از 10 میلیون دامنه*ی UK ثبت شده بود. در زمان تعریف دامنه*های کشوری بر اساس کدهای ISO کشوری دامنه*ی GB. برای بریتانیا تعریف شد. اما دامنه*ی UK مدتی پیش از آن و جداگانه تعریف شده بود. در نتیجه دامنه*ی GB هرگز رواج پیدا نکرد و اکنون قابل ثبت نیست. ثبت دامنه*های سطح دوم UK ممکن نیست (چند مورد استثنایی وجود دارد که مربوط به سال*های دورند) و تنها می*توان دامنه*های سطح سوم UK را ثبت کرد که معمول*ترین*شان CO.UK. است.

 

معمولاً شرکت*های ثبت دامنه امکان خرید دامنه*های co.uk ،.org.uk. و me.uk. را برای متقاضیان فراهم می*کنند. دامنه*ی CO.UK دامنه*ای عمومی است که توصیه می*شود برای سایت*های تجاری استفاده شود. با این حال بیش*ترین میزان دامنه*های UK ثبت شده از همین پسوند استفاده می*کنند. پسوند ORG.UK اگرچه در زمینه*ی ثبت محدودیتی ندارد اساساً برای سازمان*های و تشکل*های غیرانتفاعی ارایه شده است. پسوند ME.UK نیز برای استفاده*ی افراد و وب*سایت*های شخصی ارایه شده است و لازمه*ی ثبت این دامنه*ها ثبت به نام شخص حقیقی است.

 

مزایای ثبت دامنه*های UK.

 

دامنه*ی UK به شدت محبوب است و تقریباً همه*ی شرکت*های بزرگ نسخه*ی UK دامنه*شان را ثبت می*کنند و از آن به شکل فعال استفاده می*کنند. ثبت این دامنه*ها برای فعالیت در جزایر بریتانیا به صورت یک پیش*فرض درآمده است.

حفاظت از هویت و برند تجاری بسیار حیاتی است. با ثبت دامنه*ی خود با پسوندهای کشوری مشهور می*توانید در راستای افزایش اعتبار و حفظ امتیاز برن***ن گام مؤثری بردارید. این مطلب به ویژه درباره*ی دامنه*ی کشوری پرکاربرد و معتبری مانند UK. صادق است.

واجدان شرایط ثبت دامنه*های UK.

 

ثبت دامنه های سطح سوم UK شامل co.uk. و org.uk. و me.uk. برای همه*ی متقاضیان آزاد است و محدودیتی برای ثبت این دامنه*ها بر اساس محل سکونت یا هویت حقیقی یا حقوقی وجود ندارد.

 

ثبت دامنه های سطح دوم UK ممکن نیست.

 

مقررات ثبت دامنه*های UK.

 

نام دامنه بدون TLD می*تواند 2 تا 60 کاراکتر (برای CO.UK یا ME.UK) یا 2 تا 59 کاراکتر (برای دامنه*ی ORG.UK) باشد.

نام دامنه نمی*تواند فقط شامل دو حرف باشد. اما ثبت دامنه*ای 2کاراکتری شامل یک حرف و یک عدد یا تنها دو عدد ممکن است.

نام دامنه نمی*تواند با خط تیره شروع شود یا به خط تیره ختم شود. هم*چنین دو کاراکتر سوم و چهارم نمی*توانند پشت سر هم خط تیره باشند.

ثبت نام دامنه*ای که با یکی از دامنه*های سطح دوم موجود یکی باشد (شامل CO ،LTD ،ME ،NET ،ORG ،PLC ،AC ،GOV ،MOD ،MIL ،NHS ،POLICE ،NIC ،SCH) ممکن نیست. برای مثال شما نمی*توانید دامنه*ی org.co.uk را ثبت کنید.

نام دامنه نباید با هیچ یک از نام دامنه*های سطح بالای اینترنتی (مانند COM ،NET ،EU و…) یکی باشد. مثلاً شما نمی*توانید دامنه*ی com.co.uk را ثبت کنید.

دامنه*های UK ضمانت برگشت پول ندارند. اگر بلافاصله پس ار ثبت دامنه پشیمان شوید و آن را حذف کنید پولی به شما برگردانده نمی*شود.

اگر دامنه به نام شخص باشد و کاربری تجاری نداشته باشد مخفی نگه داشتن مشخصات whois دامنه ممکن است. بسیاری از شرکت*های ثبت دامنه برای دامنه*های UK امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois را فراهم نمی*کنند.

دامنه*ی UK فقط یک رابط تماس در مشخصات whois نمایش می*دهد که همان ثبت کننده*ی دامنه است.

تغییر نام ثبت کننده*ی دامنه یا نام شرکت (اگر دامنه به نام شخص ثبت نشده باشد) مشمول هزینه است.

برای تمدید دامنه*ی UK می*توانید در فاصله*ی 6 ماه پیش از انقضای دامنه تا 90 روز پس از انقضا اقدام کنید.

در صورتی که حداکثر تا 90 روز پس از انقضای دامنه برای تمدید آن اقدام نکنید دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*گردد. در این فاصله*ی 90روزه پس از انقضای دامنه تا زمانی که برای تمدید اقدام نکنید وب*سایت و ایمیل*های شما غیرفعال می*گردد.

انتقال دامنه*ی UK بلافاصله پس از ثبت ممکن است.

در صورت انتقال دامنه*ی UK به کاربری دیگر چیزی به دوره*ی مالکیت دامنه افزوده نمی*شود. بیش*تر دامنه*ها پس از انتقال 1 سال تمدید می*شوند. در مورد UK تمدیدی اتفاق نمی*افتد و مالک جدید باید پیش از تاریخ انقضای فعلی برای تمدید دامنه اقدام کند.

برای انتقال دامنه*های UK نیاز به کد محرمانه*ی انتقال دامنه نیست.

امکان قفل کردن دامنه*های UK وجود ندارد.

برای انتقال دامنه*ی دامنه*ی UK باید ابتدا از پنل دامنه *ی مبدأ درخواست انتقال داده شود. برای این کار باید شماره*ی مخصوص رجیسترار (مرکز ثبت) مقصد موسوم به TAG در پنل دامنه در مبدأ وارد می*شود و درخواست انتقال دامنه داده می*شود. سپس مالک در پنل جدید خود در مرکز ثبت مقصد فرآیند انتقال دامنه را شروع می*کند. TAG شرکت Directi برای انتقال دامنه به این شرکت PDR-IN است. TAG شرکت OnlineNIC همان OnlineNIC است و برای انتقال دامنه به شرکت Tucows باید TUCOWS-CA را به عنوان TAG وارد کنید. در جریان انتقال دامنه نباید هویت ثبت کننده*ی دامنه تغییر کند.

معمولاً انتقال دامنه*ی UK از یک رجیسترار به رجیسترار دیگر مشمول هزینه نمی*شود. اما تغییر هویت مالک دامنه (نام ثبت کننده) مشمول هزینه است.


برچسب:طراحی سایت شرکتی | طراحی وب سایت حرفه ای | طراحی سایت حرفه ای |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت | طراحی سایت


  


آشنایی با دامنه RU.
دامنه RU. دامنه*ی سطح بالای کشوری فدراسیون روسیه که از سال 1994 ایجاد شده است. البته همانند کشور خودمان که دامنه «.ایران» برای استفاده در نام دامنه*های فارسی ایجاد شده در روسیه نیز برای ثبت دامنه به الفبای سیریلیک روسی از پسوند دامنه*ی دوم ین کشور یعنی «??.» استفاده می*شود.
اگرچه رسماً از آغاز سال 2005 مسؤولیت رجیستری دامنه*ی RU بر عهده*ی «مرکز هماهنگی دامنه*ی سطح بالای RU» قرار دارد، مراکز دیگری نیز کار ثبت دامنه*های سطح دوم و سطح سوم RU را انجام می*دهند. اما بیش*تر شرکت*های بین*المللی ثبت دامنه برای ارایه*ی خدمات ثبت دامنه*های RU با RU-CENTER کار می*کنند که به شکل جالبی هنوز ثبت دامنه*های .SU (دامنه*ی کشوری اتحاد جماهیر شوروی) را نیز انجام می*دهد! با توجه به این*که کشور شوروی سال*های زیادی است که دیگر وجود ندارد اختلافاتی در مورد وضعیت قانونی و مالکیت این دامنه بین ICANN، دولت روسیه، و برخی مراکز اقتصادی روسیه وجود دارد.
آمار ثبت دامنه*های RU قابل توجه بوده و تا آغاز سال 2013 بیش از 4 میلیون دامنه*ی RU ثبت شده است. اگرچه ثبت دامنه*های سطح دوم با پسوند RU و برخی دامنه*های سطح سوم برای عموم آزاد است، تعداد زیادی دامنه برای نواحی جغرافیایی و سازمان*ها روسیه یا منظورهای دیگر رزرو شده*اند.


مزایای ثبت دامنه*های RU.
روسیه کشور بزرگی است (در واقع پهناورترین کشور دنیا) و در منطقه*ی آسیای میانه، قفقاز و بخش*هایی از اروپای شرقی که پیش*تر جزو قلم*رو شوروی بودند یا در اردوگاه بلوک شرق قرار داشتند هنوز نفوذ زیادی دارد. بسیاری از بازرگانان و صاحبان شرکت*های ایرانی همواره به بازارهای کشورهای پیرامون دریای خزر نظر دارند. راه*اندازی نسخه*ی روسی سایت با پسوند ملی روسیه می*تواند برای پیدا کردن رابطه*های تجاری در این منطقه مفید باشد.
روس*ها در فضای اینترنت در بعضی زمینه*ها شهرت به هم زده*اند. سایت*های سرگرم*کننده*ی قوی*یی به زبان روسی وجود دارند. روس*های در فعالیت*های ضد کپی*رایت ید طولایی دارند. اگرچه چنین فعالیت*هایی توصیه نمی*شود، برای فعالیت در این حوزه*ها داشتن دامنه*ی RU خودش می*تواند مایه*ی اعتبار باشد.
مزیت دیگر این دامنه*ها تعرفه*ی ثبت پایین آن*هاست. در حال حاضر هزینه*ی ثبت این دامنه*ها نصف دامنه*های بین*المللی معروفی مانند COM و NET است.

واجدان شرایط ثبت دامنه*های RU.
ثبت این دامنه برای همه*ی افراد و شرکت*ها ممکن است. اما نوع اطلاعات درخواستی برای ثبت این دامنه خاص است. هم*چنین مقررات مربوط به انتقال و تغییر مشخصات مالک دامنه دردسرهایی مشابه دامنه*ی IR خودمان دارد. در نتیجه باید در وارد کردن اطلاعات مربوط به هویت مالک دامنه دقت کافی به عمل آورد.


مقررات دامنه*های RU.
دامنه*های RU را تنها می*توان یک*ساله ثبت کرد.
نام دامنه RU می*تواند 2 تا 64 کاراکتر باشد.
این دامنه*ها ضمانت برگشت پول ندارند. در نتیجه اگر بلافاصله پس از ثبت برای حذف دامنه*ی ثبت شده اقدام کنید پولی به شما برگردانده نخواهد شد.
ثبت این دامنه*ها آنی نیست. از زمان ثبت تا تأیید درخواست شما حدود 10 دقیقه زمان لازم است. پس از تأیید درخواست از RU-CENTER ایمیل تأییدیه دریافت خواهید کرد.
تمدید دامنه*ی RU. تنها به صورت یک*ساله ممکن است.
امکان تمدید دامنه تا زمانی که تنها 60 روز به انقضای آن مانده باشد وجود ندارد.
پس از انقضای دامنه تا 30 روز مالک دامنه هم*چنان می*تواند برای تمدید آن اقدام کند. در این فاصله هرگونه وب*سایت، یا سرویس دیگری مانند ایمیل که روی این دامنه قرار دارد غیرفعال می*گردد. پس از این مدت دامنه بلافاصله برای ثبت عمومی آزاد می*شود.
برای انتقال دامنه هزینه*ای لازم نیست اما با انتقال دامنه دوره*ی ثبتی آن تمدید نمی*شود.
برای انتقال دامنه احتیاجی به کد انتقال دامنه نیست. با این حال برای انتقال دامنه باید مستنداتی را در اختیار RU-CENTER بگذارید. هم*چنین برای انتقال دامنه به یک NIC-D Handle و یک رمز عبور نیاز خواهید داشت. این ویژگی مختص دامنه*های RU (و تا حد زیادی دامنه*ی IR) است.
امکان فعال*سازی ویژگی محرمانه ماندن اطلاعات whois برای دامنه*های RU وجود ندارد.
تغییر مشخصات مالک دامنه شامل نام، نشانی، نام شرکت و دیگر مشخصات مرتبط با دامنه*های RU نیاز به ارایه*ی مستندات به RU-CENTER دارد. اما تغییر شماره تلفن، نمابر، و نشانی ایمیل از کنترل پنل دامنه قابل انجام است.
برای ارایه*ی مستندات مراحل زیر لازم است:
1- درخواست تغییر مشخصات. برای تغییر مشخصات باید به شرکت ثبت دامنه سفارش ایجاد یک شناسه*ی NIC-D جدید بدهید. برای دریافت شناسه*ی حقیقی (شخصی) جدید باید نام کامل، نام شرکت (در صورت وجود/اختیاری)، آدرس، شهر، استان یا ایالت، کد پستی، کشور، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه با کد کشوری، اطلاعات گذرنامه (شماره، محل صدور، تاریخ صدور)، تاریخ تولد (به صورت سال-ماه-روز) ارایه شود. برای شناسه*ی حقوقی (شرکت*ها و سازمان*ها) باید نام، نام شرکت، آدرس، شهر، استان یا ایالت، کد پستی، کشور، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه با کد کشوری، آدرس محل ثبت (حداقل شامل نام کشور و شهر)، و نام کامل شرکت مطابق اسناد ثبتی ارایه شود. برای شرکت*های تشکیل شده در روسیه برخی اطلاعات مالیاتی نیز لازم است!
2- پس از دریافت شناسه*ی NIC-D جدید باید فرم مربوطه تکمیل شود و همراه با مدارک شناسایی شامل کپی گواهی ثبت شرکت (برای شرکت*ها) یا کپی صفحات گذرنامه به RU-CENTER فکس گردد. برای شرکت*ها فرم باید در سربرگ رسمی شرکت با مهر شرکت و با امضای دستی رییس شرکت یا نماینده*ی او ارایه گردد. در صورتی که امضاکننده فردی غیر از رییس شرکت است باید کپی نامه*ی سپردن اختیارات مدیریت دامنه*ی شرکت از سوی رییس شرکت به وی به همراه مدارک موجود باشد. صفحات مدارک ارسالی باید شماره*گذاری شوند و تعداد صفحات مشخص گردد. نمونه*ی فرم*های درخواست مربوط به اشخاص و شرکت*ها را می*توانید در لینک*ها مشاهده کنید.
انتقال دامنه نیز مراحلی مشابه بالا دارد. انتقال دامنه می*تواند به معنی تغییر شرکت ثبت دامنه بدون تغییر مشخصات، یا تغییر شرکت ثبت دامنه با تغییر مشخصات باشد. برای انتقال دامنه باید نخست از شرکت مقصد به نام یک شناسه*ی کاربری موجود درخواست انتقال داده شود یا یک شناسه*ی کاربری ایجاد شود و درخواست انتقال دامنه انجام بگیرد. دستورهای لازم برای نحوه*ی ارسال مدارک به ایمیل درخواست دهنده ارسال می*شود. دو نوع فرم درخواست انتقال با تغییر مشخصات مانند فرم*های تغییر مشخصات بالا و بدون تغییر مشخصات وجود دارد.
چنان*که گفتیم ضرورتی ندارد که دامنه*های RU حتماً از طریق RU-CENTER ثبت شده باشند و مراکز دیگری نیز وجود دارند. در این صوت برای انتقال دامنه به شرکت*ها مرتبط با RU-CENTER نخست باید از مبدأ درخواست انتقال به RU-CENTER داده شود. سپس مستندات لازم مشابه بالا با ذکر NIC-D جدید و شرکت جدید به RU-CENTER ارسال می*شود تا دامنه به شرکت مورد نظرتان انتقال پیدا کند!
برای حذف دامنه باید نامه*ای به همراه کپی پاسپورت (برای اشخاص) یا کپی مدرک ثبت شرکت (برای شرکت*ها) با درخواست مشخص حذف مطابق فرم به RU-CENTER ارسال شود! راه ساده*تر حذف دامنه تمدید نکردن آن است.
معمولاً دست*رس به NIC-D و رمز عبور برای ورود به پنل دامنه در RU-CENTER در پنل دامنه*ی شرکت ثبت دامنه در اختیار شما قرار می*گیرد و جزو مشخصات ثبت کننده*ی دامنه است.
دامنه*های روسی تنها یک مشخصه*ی whois دارند که همان ثبت کننده*ی دامنه است و خبری از رابط*های فنی، مالی، و اداری نیست. اطلاعات لازم برای ثبت دامنه برای اشخاص شامل نام، اطلاعات گذرنامه و تاریخ تولد است. برای شرکت*ها محل ثبت شرکت (حداقل شامل شهر و کشور) و نام رسمی لازم است.

  


که در سال 1986 ایجاد شده است. اگرچه همه*ی مؤسسات دولتی آمریکا می*توانند دامنه*های US. ثبت کنند بسیاری از آن*ها ترجیح می*دهند از دامنه*ی GOV. استفاده کنند. به علاوه در میان کاربران تجاری و غیرتجاری اینترنت نیز استفاده از دامنه*های عمومی به ویژه COM غلبه*ی کامل دارد.
تا سال 2002 تنها امکان ثبت دامنه*های سطح سوم یا بالاتر US برای متقاضیان وجود داشت. اما از سال 2002 ثبت دامنه*های سطح دوم US برای شهروندان و ساکنان آمریکا و شرکت*های آمریکایی یا شرکت*هایی که در آمریکا حضور قانونی دارند ممکن شد.
هر کدام از ایالت*ها و قلم*روهای امریکا برای خود یک دامنه*ی سطح دوم دوحرفی دارند (مثلاً وب*سایت*های منتسب به ایالت نیویورک می*توانند از پسوند .NY.US استفاده کنند)،* اما استفاده از این دامنه*ها به علت رواج دامنه*ی GOV برای وب*سایت*های دولتی آمریکا هرگز رواج پیدا نکرده است.
کاربردهای ثبت دامنه های US.
این دامنه برای استفاده در وب*سایت*های مرتبط با آمریک ایجاد شده است. در گذشته این دامنه گزینه*ی اول نهادهای دولتی محلی،* ایالتی و فدرال آمریکا بود. اکنون بیش*تر نهادهای آمریکایی ترجیح می*دهند از دامنه*ی GOV استفاده کنند.
برخی از وب*سایت*های تجاری آمریکایی روی دامنه*های US ایجاد شده*اند.
استفاده از این دامنه به علت کوتاه بودن در دومین هکینگ برای ایجاد نام دامنه*های ابتکاری تا حدی کاربرد دارد. معروف*ترین دومین هک US مربوط به سایت معروف دلیشس است که دامنه*ای به صورت del.icio.us دارد.
کلمه*ی «us» در زبان انگلیسی به معنی «ما» است که باعث می*شود این دامنه استعداد محبوبیت پیدا کردن داشته باشد.
تعداد زیادی صفت به زبان انگلیسی به «ous» ختم می*شوند مانند delicious، curious، scrumptious که برای ایجاد نام دامنه با این کلمه*ها می*توان از پسوند US استفاده کرد.
مسایلی مانند حفظ هویت و برند تجاری، یا اخذ هویتی واقع در آمریکای شمالی می*تواند در علاقه به ثبت دامنه*ی US مؤثر باشد.
واجدان شرایط ثبت دامنه های US.
برای ثبت دامنه*ی US باید نوع پیوند (Nexus) ثبت کننده با کشور آمریکا مشخص شود. اطلاعات پیوند ثبت کننده می*تواند یکی از این 3 نوع باشد:
شهروند یا ساکن آمریکا
شرکت/ واحد/ سازمان آمریکایی
شرکت/ واحد/سازمان که در آمریکا دفتر یا حضور توأم با حسن نیت دارد.
به علاوه در هنگام ثبت باید مشخص شود دامنه برای کسب و کار (انتفاعی یا غیر انتفاعی) ثبت می*شود یا برای استفاده*ی شخصی.
رجیستری دامنه*ی US به شکل تصادفی از برخی از ثبت کننده*های دامنه اطلاعات مؤید هویت آن*ها را درخواست می*کند. در هنگام ثبت دامنه باید اطلاعات تماس ثبت کننده کامل باشد.
مقررات دامنه US.
نام دامنه می*تواند 3 تا 63 کاراکتر داشته باشد.
نام دامنه نمی تواند شامل هیچ کدام از 7 کلمه*ی کثیف باشد.
امکان ثبت دامنه هایی که با 18xx یا 1-8xx یا 8xx آغاز شوند (x ممکن است هر رقمی از 0 تا 9 باشد) وجود ندارد. این ترکیب*های دامنه رزرو شده*اند.
ترکیب*های دامنه*ای که با nxx یا 1nxx یا 1-nxx آغاز شوند (x ممکن است هر رقمی از 0 تا 9 باشد و n می*تواند هر رقمی از 2 تا 9 باشد) و دقیقاً با 7 رقم ادامه پیدا کنند (اگرچه علاوه بر این 7 رقم یک یا چند خط تیره هم قرار گرفته باشد) رزرو شده*اند و امکان ثبت آن*ها وجود ندارد.
امکان ثبت دامنه هایی که با xxxxx آغاز شده*اند (x ممکن است هر رقمی از 0 تا 9 باشد) وجود ندارد.
به جز موارد ذکر شده تعداد دیگری از دامنه*ها نیز رزرو شده*اند و امکان ثبت*شان وجود ندارد.
دامنه*ی US چهار روز گارانتی برگشت پول دارد. در صورتی که ثبت کننده در این مدت پس از ثبت دامنه اقدام به حذف دامنه*اش کند با اخذ جریمه بقیه*ی مبلغ به وی برگردانده می*شود.
پس از انقضای دامنه مالک پیشین می*تواند تا 40 روز برای تمدید دامنه*اش اقدام کند. پس از این زمان دامنه به مدت 30 روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می*تواند با پرداخت جریمه برای پس گرفتن دامنه*اش اقدام کند. 5 روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می*گردد.
دامنه*ی US امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois را ندارد.


  


 

دامنه*ی CA. دامنه*ی سطح بالای کشور کانادا است و مدیریت آن بر عهده*ی «مرجع ثبت اینترنت کانادا» (CIRA) است. در حال حاضر تنها ثبت دامنه*های سطح دوم برای متقاضیان ممکن است اما تا اواخر سال 2012 برای هر کدام از مناطق کشور کانادا دامنه*های سطح سوم نیز تعریف می*شد که از آن زمان ثبت این گونه دامنه*ها متوقف گردید. بنا بر مقررات CIRA برای ثبت دامنه*های CA ثبت کننده باید نوع ارتباط خود با کشور کانادا را مشخص کند.
مزایای ثبت دامنه های CA.
این دامنه برای همه*ی سازمان*ها، شرکت*ها، گروه*ها و افرادی که در کانادا ثبت شده*اند، شهروندند، ساکنند قابل ثبت است. بنابراین اگر شما یک دامنه*ی CA داشته باشید فرض اول این است که شما کانادایی هستید یا در کانادا فعالیت می*کنید.
ممکن است از کلمه*ی CA به عنوان مخفف نیز استفاده شود. مثلاً این دامنه می*تواند به عنوان مخفف «Certified Authority» فرض شود.
واجدان شرایط ثبت دامنه های CA.
متقاضیان ثبت دامنه*های CA باید یکی از گزینه*های «شرایط حضور در کانادا» (Canadian Presence Requirements) را انتخاب کنند. این گزینه*ها عبارتند از:
شهروند کانادا
سکونت دایم در کانادا
بومیان کانادا یا گروه*های بومی کانادا
نماینده*ی قانونی یک شهروند یا ساکن کانادا
شرکت کانادایی، برند ثبت شده در کانادا
مؤسسه*های دولتی کانادا
مؤسسه*های آموزشی کانادا
اتحادیه*های کانادایی
بیمارستان*های کانادا
کتابخانه*ها، موزه*ها، آرشیوهای کانادا
احزاب سیاسی کانادا
پادشاه یا ملکه*ی بریتانیا به عنوان رییس حکومت کانادا
این ضرورت*ها برای رابط*های فنی و ادمین دامنه وجود ندارد. هم*چنین توافق*نامه*ی ثبت دامنه*ای که از طرف CIRCA برای متقاضی ارسال می*شود باید مورد موافقت قرار بگیرد. معمولاً شرکت*های ثبت از طریق ایمیل ثبت کننده را برای انجام این کار راهنمایی می*کنند. فرآیند ثبت دامنه تا زمانی که متقاضی این موافقت*نامه را با شناسه*ی خود تأیید نکند تکمیل نمی*شود. این کار باید حداکثر در 7 روز انجام بگیرد. در غیر این صورت دامنه غیرفعال می*شود.
هم*چنین CIRCA به صورت دوره*ای دامنه*های ثبت شده را بررسی می*کند و در صورتی که مالک دامنه را واجد شرایط برای در اختیار داشتن دامنه*ی CA نیابد از طریق رجیسترار (مرکز ثبت دامنه) از ثبت کننده درخواست می*شود مدارک لازم برای احراز هویت خود را ارسال نماید.
مقررات دامنه*های CA.
نام دامنه می*تواند 2 تا 63 کاراکتر باشد.
انتخاب یکی از دامنه*های سطح بالای کشوری یا عمومی اینترنتی به عنوان نام دامنه ممکن نیست. به همین دلیل ثبت دامنه*های 2کاراکتری به ندرت انجام می*شود.
اگر نام دامنه*ی انتخابی شما با نام دامنه*ای در سطح سوم که پیش*تر توسط یکی از مناطق جغرافیایی کانادا ثبت شده باشد یکی باشد، باید مجوز استفاده*ی شما از این نام دامنه توسط مالک دامنه**ی سطح سوم اشاره شده داده شود.
ثبت دامنه به نام مناطق، شهرها یا عوارض طبیعی مشهور کانادا ممکن نیست و تابع مقررات خاص است.
دامنه*های CA از کاراکترهای زبان فرانسه نیز در نام دامنه پشتیبانی می*کنند.
نام فرد یا شرکت ثبت کننده باید مشخصاً نام یک فرد یا شرکت باشد. بنابراین استفاده از کلمه*هایی که عرفاً نام فرد نیست برای نام ثبت کننده*ی دامنه*ی شخصی ممکن است مشکل*زا شود. لیست نام*های قابل پذیرش برای فرد یا شرکت را می*توانید از این*جا ببینید.
در ثبت دامنه باید مشخص گردد که ثبت کننده یک فرد یا یک شرکت است. اگر دامنه به نام شرکت ثبت می*شود باید کل نام شرکت در قسمت «Name» نوشته شود و بخش «Company Name» باید با عبارت «N/A» پر شود یا خالی بماند.
دامنه*ی CA گارانتی برگشت پول ندارد. در صورتی که بلافاصله پس از ثبت دامنه پشیمان شوید و دامن هرا حذف کنید پولی به شما برگردانده نخواهد شد.
دامنه*ی CA تنها 3 رابط تماس ثبت کننده، فنی و ادمین دارد و رابط مالی برای آن تعریف نمی*شود. ثبت کننده می*تواند یک فرد یا شرکت باشد، اما رابط*های فنی و ادمین باید شخص باشند.
امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois دامنه*ی CA وجود ندارد. اگرچه در صورتی که دامنه مشخصاً متعلق به یک فرد باشد می*تواند نام و اطلاعات تماس خود را محرمانه نگه دارد. در این صورت این تغییر برای همه*ی دامنه*های CA آن فرد اعمال می*شود.
پس از انقضای دامنه مالک آن تا 40 روز می*تواند برای تمدیدش اقدام کند. پس از آن دامنه به مدت 30 روز قفل می*شود. در این مدت مالک قبلی دامنه می*تواند با پرداخت جریمه دامنه*اش را پس بگیرد. پس از آن دامنه به مدت یک هفته در معرض حراج قرار می*گیرد. در صورتی که در این مرحله تقاضایی برای دامنه نبود دامنه در فاصله*ی یک روز آزاد می*گردد.
برای انتقال دامنه*های CA تنها داشتن کد انتقال دامنه کافی است و نیازی به تأیید رابط ادمین قبلی دامنه نیست.
تغییر نام ثبت کننده ی دامنه*ی CA ممکن نیست. در صورت ضرورت باید یک رابط جدید ایجاد شود و به عنون ثبت کننده*ی دامنه تعیین گردد.

  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
دسته بندی موضوعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 452422
کل یاداشته ها : 435
دوستان

طراحی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی سایت طراحی آرم طراحی لوگو اخبار روز برندها طراحی کاتالوگ اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان بانک ها طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده ویزا شینگن تور کوبا وقت سفارت طراحی سایت فروشگاه الکترونیک طراحی سایت شرکتی آرم آرم لوگو لوگو سفارش طراحی لوگو بازاریابی اینترنتی سفارش طراحی سایت بازاریابی اینترنتی سفارش سئو طراحی حرفه ای سایت خرید اینترنتی پوشاک ساخت وب سایت گروه طراحی طراحی سایت چیست گروه طراحی سایت طراحی سایت سازمانی طراحی سایت حرفه ای طراحان سایت خدمات سئو بهینه سازی خرید پاور بانک لوگو استند نمایشگاهی استندهای تبلیغاتی سازه های نمایشگاهی چاپ بنر چاپ فوری چاپ دیجیتال چاپ پلات چاپ لمینت دوره وصول مطالبات آیین نامه وصول مطالبات شرکت وصول مطالبات نشریه کلید سرمایه فرمول دوره وصول مطالبات آیِین نامه وصول مطالبات حقوق بانکی تور آنتالیا تور استانبول تور ارزان دبی تور ایتالیا تور فرانسه تور چین تور اکراین تور گرجستان تور بلاروس تور کوبا تور گوا تور پترا تور قبرس تور نجف تور تایلند تور روسیه تور مالزی تور کربلا ویزای مالتی پل شینگن ویزای شینگن بلند مدت مالتی ویزای شینگن یک ساله محمد میرزایی آفر تور ماشین آلات صنعتی دستگاه جوش ابزار یراق صنایع چوب پوشاک اوت لت ختنه کردن ختنه نوزاد جراحی زیبایی ناحیه تناسلی لابیاپلاستی عمل لابیاپلاستی ترمیم لابیا جراحی زیبایی ناحیه تناسلی عدم توانایی مقاربت واژینیسموس مقاربت دردناک منبع تغذیه میگر آمپر متر فروش تجهیزات اندازه گیری برق و الکترونیک اسیلوسکوپ مولتی متر ویزای آمریکا ویزای توریستی آمریکا ویزای توریستی آمریکا اقامت اروپا مهاجرت به اروپا tiktan پوشاک اوتلت اوتلت شلوار منگو مانتو جلو باز سایت خرید مانتو مانتو طرحدار فروش مانتو خرید مانتو مانتو خرید مانتو اینترنتی خرید سرویس خواب لوازم ماهیگیری ماهیگیری نور گیاهان آپارتمانی اصول نگه داری گیاهان آپارتمانی باربیکیو ذغالی دستگاه گریل ذغالی گریل ذغالی دیتالاگر اسیلوسکوپ ترمومتر مولتی متر منگو مولتی متر اسیلوسکوپ دات نت نیوک چیست؟ کابل برق قیمت قیمت کابل برق سیم ارت سیم و کابل تخت های بیمارستانی خرید دو چرخه تجهیزات پزشکی ترالی بیمارستانی نمایندگی پارکت agt

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ