سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


سامسونگ، بزرگ ترین تولیدکننده‌ی آندروید در جهان است
به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، این شرکت کره‌یی اعلام کرده است که با توجه به نتایج غیرقابل قبول حاصل از سود شرکت، در سال آینده قصد دارد تولید محصولات خود را کاهش دهد.
رییس بخش سرمایه گذاری سامسونگ با اعلام اینکه خط تولید گوشی های سامسونگ در سال آینده 25 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت اظهار کرد: طیف وسیعی از گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی هنوز فروخته نشده اند، با این حال در سه ماهه سوم سال جاری 49 درصد سود خالص عاید کمپانی شد که از میزان برآورد شده بسیار کم تر بود.
افزایش تعداد گوشی های گلکسی در یک زمان باعث افول منافع تجاری شرکت سامسونگ شده است.
همچنین با ورود پر قدرت رقبایی مانند موتورولا و تولیدکنندگان دیگر در کشورهای رو به توسعه، سامسونگ با تهدید جدی در سودآوری روبه رو است.
این کمپانی امیدوار است با کاهشی تولید مدل های جدید در سال آینده و تمرکز بر روی تولید تنها یک محصول، یعنی گلکسی S6، سودآوری شرکت خود را مدیریت کند.

  


با وجود هزینه ای هنگفتی که بعضی شرکت ها ی تجاری برای طراحی لوگو پرداخت می کنند، جالب است بدانید که شرکتهایی که هزینه های اندکی برای طراحی آرم تجاری خود کرده اند، گاهی تبدیل به برندهای مشهور شده اند. بنابر این باید بدانیم که همیشه هزینه، تعیین کننده کیفیت و ضمانت کار نیست، مهم این است که اصطلاحا کار به دست کاردان سپرده شود.


ارزان قیمت ترین و گرانترین قیمت ترین لوگوهای جهان


در این مقاله به بررسی لوگوی چندین برند معروف و هزینه هایی که برای این کار متقبل شدند می پردازیم:

هزینه طراحی لوگوی گوگل: رایگان


در سال 1998 یکی از موسسان گوگل به نام سرگئی برین در برنامه Gimp لینوکس لوگوی اصلی گوگل را طراحی کرد. با اینکه این لوگو بارها تغییر کرد اما طرح اولیه آن هنوز، دست نخورده باقی مانده است.


هزینه طراحی لوگوی پپسی: یک میلیون دلار


هزینه ای که شرکت پپسی در سال 2008 به گروه آرنل پرداخت کرد، علاوه بر لوگو، در برگیرنده طراحی برند جدید یک مجموعه کامل اداری بود.


هزینه طراحی لوگوی بی بی سی: یک میلیون و 800 هزار دلار


طراحی لوگو BBC 1.800.000 دلار هزینه برداشت که این لوگو در سال 1997 این لوگو بازطراحی شد.


هزینه طراحی آرم برند بریتیش پترول: 211 میلیون دلار


در سال 2008 لوگوی BP دوباره طراحی شده است.


هزینه طراحی لوگوی کوکاکولا: رایگان


در سال 1885 حسابدار مخترع کوکاکولا ( دکتر جان پمبرتون ) بنام رابینسون برای لوگوی کوکاکولا رسم الخط شکسته را به کار برد که در اواسط قرن نوزدهم میلادی ابداع شد و به رسم الخط نیمه رسمی حسابداران آمریکایی تبدیل شد.


هزینه طراحی لوگوی المپیک 2012 لندن: 625000 دلار


این لوگو در سال 2007 به دست شخصی بنام ولف اولینز طراحی شد.


لوگوی نکست :صدهزار دلار


این لوگو برای استیو جابز در سال 1986 توسط پاوول رند طراحی شد.


هزینه طراحی لوگوی نایک: 35 دلار


کارولین داویسون در سال 1975 لوگوی نایک را طراحی کرد و این کمپانی با حفظ طرح اولیه ، بعدها آرم خود را بهبود داد. بعد از گذشت چندین سال نایک 500 سهم از شرکت را هم به داویسون بخشید که این سهام امروز، 600 هزار دلار قیمت دارد.



ارزان قیمت ترین و گرانترین قیمت ترین لوگوهای جهان

 

قیمت لوگوی توییتر: تنها 15 دلار


لوگوی تویتر توسط سیمون اکسلی در سال 2009 به قیمت بسیار ارزان طراحی شد. 


هزینه لوگوی Accenture: یکصد میلیون دلار


لوگوی این شرکت مشاوره در سال 2000 توسط یک شرکت طراحی و مشاوره به نام Landor Associates طراحی شد.  


 

هزینه طراحی لوگوی برند Enron: سی و سه هزار دلار

در 1990 میلادی پاول راند معروف ، لوگوی این شرکت ارائه دهنده خدمات، کالا و انرژی Enron را به قیمت سی و سه هزار دلار طراحی کرد. 


هزینه لوگوی گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند: 15 میلیون دلار


در سال 2009 بار لوگوی این شرکت باز طراحی شد. 


هزینه طراحی آرم بی بی سی : 1 میلیون و 800 هزار دلار


این لوگو در سال 1997 میلادی باز طراحی شده است. 

هزینه لوگوی British Petrol: دویست و یازده میلیون دلار


لوگوی BP در سال 2008 میلادی طراحی شده است. 


هزینه طراحی لوگوی شهر ملبورن: 625 هزار دلار


لوگوی مرکز شهر ملبورن، استرالیا در سال 2009 به دست شخصی بنام Landor Associates طراحی شد. 

سفارش طراحی سایت | طراحی حرفه ای سایت | طراحی سایت سازمانی | طراحان سایت | طراحی سایت فروشگاه الکترونیک |


  


این روزها اینستاگرام، به عنوان یکی از شبکه‎ها‎ی اجتماعی پرکاربر، تبدیل به منبعی برای کسب و کار شده است. رقابت در میان کاربران نیاز به یادآوری برخی نکات را الزامی می‎سازد. 

برخی از نکات کلیدی استفاده از اینستاگرام به شرح زیر است:

ادامه مطلب...

  



لوگو یا آرم نمادی است برای بیان کردن یک جمله یا القا نمودن یک مفهوم. لوگو معرف و شناسه هر برند است، بنابراین شکل ظاهری آن اهمیت زیادی دارد. لوگو طرح قابل درکی برای معرفی خدمات و محصولات است.  به علاوه ویژگی‌های سازمان‌ها را شرح می‌دهد و همیشه به منظور شناسایی و هویت بخشی یک شرکت و محصول تولید شده توسط آن شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

گاهی اوقات طراحی لوگو شرکت‌ها، بسیار پیچیده و مبهم است و در عوض مواردی وجود دارند که لوگوی آنها بسیار ساده و درعین‌فاقد جذابیت است.
برای ساختن لوگو از حروف یا قلم‌ها در سبک‌های خاص استفاده می‌کنند که این حروف یا قلم‌ها به شکلی خاص اما خوانا چیده شده‌اند. شکل، رنگ، سبک حروف و مواردی از این قبیل باید حتماً متفاوت از سایر علایم مشابه باشد.

لوگو یکی از تخصص‌های رایج و خیلی خاص در حوزه طراحی گرافیکی بوده و تاریخچه طراحی لوگو به زمان‌های خیلی قدیمی بازمی‌گردد، به دورانی که اجداد اولیه ما انسان‌ها برای انتقال مفاهیمی مانند اطلاعات مربوط به شکار در یک مکان، علامت‌هایی را روی دیوار غارها یا سنگ‌ها رسم می‌کردند و هر جا که آن علامت به چشم می‌خورد، مفهوم واحد و یکسانی را به مخاطب انتقال می‌داد.

به واسطه همین تحولات مربوط به ترسیم علایم و شکل‌ها بر روی سنگ‌ها و غارها بود که حروف و به دنبال آن خط ابداع شد.
در دنیای امروز ما لوگوها نقش تعیین‌کننده‌ای در زمینه هویت بخشی به یک شرکت بر عهده دارند.  این لوگوی شرکتتان است که شما را به سایرین معرفی می‌کند. استفاده از یک لوگوی حرفه‌ای برای شرکتی که در زمینه تجارت فعالیت دارد یا محصولی را عرضه می‌کند، نیاز ضروری است، به‌خصوص اگر بخواهید از اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خودتان استفاده کنید.

تاریخچه پیدایش لوگو  و ویژگی های آن 



تاریخچه پیدایش لوگو
 و طراحی آن به یونان باستان باز می‌گردد. “لوگو” از “logos” مشتق شده، که کلمه ای یونانی است و به معنای “کلمه” است. واژه لوگو یعنی نام، نشانه و یا یک علامت تجاری که به منظور ساده‌سازی تشخیص یک شرکت ، طراحی شده است. استفاده از لوگو به عنوان علامت تجاری، از زمانی که مردم به تجارت و بازرگانی می‌پرداختند رواج یافته است.
در دوران قرون وسطا تاجرها و صنعت‌کاران برای مشخص نمودن محصولات و اجناس خود از نشانه‌ها و علایمی استفاده می‌کردند. چاپگران در اواخر قرن نوزدهم میلادی بر روی تمامی نقش‌هایی که چاپ می‌کردند، نمادهایی را به شکل حرف یا امضا چاپ می‌کردند که معرف تجارت و شغل آنها بود. 
در ابتدای قرن بیستم نیز دامپروران آمریکایی برای مشخص کردن و متمایز کردن مالکیت دام‌های خود نشانه‌های انحصاری را به کار می‌بردند. در اوایل قرن بیستم بود که لوگو به این شکلی که امروزه می‌شناسیم ابداع شد و دقیقاً در همین دوران بود که لوگوها و هویت شرکت‌ها به تدریج تبدیل به نام تجاری انها شدند.
 روش‌ها و اختراعات گوناگونی در پیشرفت لوگو تاثیر گذار بوده‌اند. درست مثل انقلاب صنعتی در قرن هجدهم و نوزدهم که باعث شد غرب از جامعه‌ای کشاورزی، به جامعه‌ای صنعتی حرکت کند، عکاسی و لیتوگرافی نیز صنعت تبلیغات را با تایپوگرافی پیوند داد و این حوزه را دگرگون کرد. از دهه 1950 به بعد بود که لوگوهایی به سبک مدرنیسم، در تبلیغات گسترده تلویزیونی، موفق ظاهر شدند و پیشرفت در صنعت چاپ و دستگاه‌های دیجیتالی، بر توسعه و موفقیت آنها افزود.

نگاهی اجمالی به تکامل تاریخی لوگو

قبل از 1800 میلادی : لوگو به عنوان یک مارک یا سمبل مخصوص استفاده می شد.
سالهای 1800-1900میلادی : در این سالها لوگوها از نظر شکل و اندازه تغییر کردند و کمی پیچیده شدند.
سالهای 1930-1900 میلادی: لوگوی شرکتها و سازمانها تبدیل به نام تجاری شدند.
سالهای 1980- 1930 میلادی: طراحی گرافیکی ، پا به صنعت لوگوسازی گذاشت.
از سال 1980 میلادی تا کنون: لوگوهای مدرن ومختص برندینگ دراین سالها مرسوم شده است.

مشخصات لوگوی خوب

لوگوی خوب یعنی یک لوگوی برتر، خاص، کاربردی و درعین‌حال ساده. 

برخی از ویژگی‌های مهم یک لوگوی خوب عبارت‌اند از :

 

تاریخچه پیدایش لوگو  و ویژگی های آن

 

1- ماندگاری در ذهن

نکته اصلی در طراحی یک لوگو به رسمیت شناختن و معرفی یک برند است. خوب چگونه این هدف را محقق می‌کنید؟ 
این موضوع از موردی به مورد دیگر متفاوت است، اما هدف از طراحی یک لوگو آن است که میانگین افراد یک جامعه آن برند را به خاطر بسپارند . هر چه لوگو ساده‌تر باشد تشخیص آن راحت‌تر است. مثلاً، لوگوی Nike یکی از ساده‌ترین لوگوهای دنیا است که درعین‌حال به راحتی می‌توان آنرا تشخیص داد.

2- مرتبط بودن

بهتر است در برخی موارد خاص لوگو با فعالیت شرکت مرتبط باشد. مرتبط بودن آرم با هدفی که شرکت شما دنبال می‌کند، به هرچه بهتر شناخته شدن شرکتتان کمک می‌کند . البته در برخی موارد لزومی ندارد که لوگو که با فعالیت شرکت ارتباط مستقیم داشته باشد. مثال بارز آن نوکیا است که در لوگوی آن هیچ اثری از موبایل دیده نمی شود.

3- به رسمیت شناختن

از این نوع لوگوها می‌توان لوگوی Coca-Cola, Pepsi, McDonald"s و Nike را مثال زد. با یک نگاه کوتاه به این لوگوها بلافاصله انها را می‌شناسید.

برای طراحی آرم و یا بروز رسانی آن با آرمکده مشورت کنید.77409980

منبع:تاریخچه پیدایش لوگو و ویژگی های آن


  


لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می شود. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند. 
مهم ترین ویژگی لوگوها خاص بودنشان است. چون زاییده خلاقیتهای یک نفر است و با توجه به اینکه ذاتا خلاقیت هیچ انسانی متشابه با انسان دیگری نیست، لوگوها منحصر به فرد هستند.
لوگوی یک شرکت، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند شرکت است.

  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
دسته بندی موضوعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 452437
کل یاداشته ها : 435
دوستان

طراحی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی سایت طراحی آرم طراحی لوگو اخبار روز برندها طراحی کاتالوگ اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان بانک ها طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده ویزا شینگن تور کوبا وقت سفارت طراحی سایت فروشگاه الکترونیک طراحی سایت شرکتی آرم آرم لوگو لوگو سفارش طراحی لوگو بازاریابی اینترنتی سفارش طراحی سایت بازاریابی اینترنتی سفارش سئو طراحی حرفه ای سایت خرید اینترنتی پوشاک ساخت وب سایت گروه طراحی طراحی سایت چیست گروه طراحی سایت طراحی سایت سازمانی طراحی سایت حرفه ای طراحان سایت خدمات سئو بهینه سازی خرید پاور بانک لوگو استند نمایشگاهی استندهای تبلیغاتی سازه های نمایشگاهی چاپ بنر چاپ فوری چاپ دیجیتال چاپ پلات چاپ لمینت دوره وصول مطالبات آیین نامه وصول مطالبات شرکت وصول مطالبات نشریه کلید سرمایه فرمول دوره وصول مطالبات آیِین نامه وصول مطالبات حقوق بانکی تور آنتالیا تور استانبول تور ارزان دبی تور ایتالیا تور فرانسه تور چین تور اکراین تور گرجستان تور بلاروس تور کوبا تور گوا تور پترا تور قبرس تور نجف تور تایلند تور روسیه تور مالزی تور کربلا ویزای مالتی پل شینگن ویزای شینگن بلند مدت مالتی ویزای شینگن یک ساله محمد میرزایی آفر تور ماشین آلات صنعتی دستگاه جوش ابزار یراق صنایع چوب پوشاک اوت لت ختنه کردن ختنه نوزاد جراحی زیبایی ناحیه تناسلی لابیاپلاستی عمل لابیاپلاستی ترمیم لابیا جراحی زیبایی ناحیه تناسلی عدم توانایی مقاربت واژینیسموس مقاربت دردناک منبع تغذیه میگر آمپر متر فروش تجهیزات اندازه گیری برق و الکترونیک اسیلوسکوپ مولتی متر ویزای آمریکا ویزای توریستی آمریکا ویزای توریستی آمریکا اقامت اروپا مهاجرت به اروپا tiktan پوشاک اوتلت اوتلت شلوار منگو مانتو جلو باز سایت خرید مانتو مانتو طرحدار فروش مانتو خرید مانتو مانتو خرید مانتو اینترنتی خرید سرویس خواب لوازم ماهیگیری ماهیگیری نور گیاهان آپارتمانی اصول نگه داری گیاهان آپارتمانی باربیکیو ذغالی دستگاه گریل ذغالی گریل ذغالی دیتالاگر اسیلوسکوپ ترمومتر مولتی متر منگو مولتی متر اسیلوسکوپ دات نت نیوک چیست؟ کابل برق قیمت قیمت کابل برق سیم ارت سیم و کابل تخت های بیمارستانی خرید دو چرخه تجهیزات پزشکی ترالی بیمارستانی نمایندگی پارکت agt

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ