سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2


اصولا از مینیمالیسم به عنوان ساده گرایی در طراحی وب سایت نام برده می شود  بر اساس اصل طراحی مینیمال ، طراحی ها با قانون سادگی در رنگ و فضا و اجزای درون طرح استوار است.می توان در طراحی مینیمال سادگی و بی آلایشی ، طرحی بدون پیچیدگی ، عناصر و اجزاء ساده را مشاهده کرده و در طراحی وب سایت نیز کاربر به خوبی با محیط ساده در اینگونه طراحی ها ارتباط برقرار می کند.

           رنگ بندی ها:  مفهوم Minimalism در طراحی وب سایت ، فقدان یا به کار نگرفتن رنگ ها نیست . اما مطمئنا در طراحی مینیمال باید هوشمندانه تر از پالت های رنگی استفاده نمود.در طراحی مینیمال مهم استفاده از رنگ های بخصوص نیست ، بلکه اصل چگونگی استفاده از پالت های رنگی است.

در یک طراحی مینیمال ، رنگ پس زمینه و استفاده از پالت رنگی بخصوص و محدود توجه بیننده را جلب می نماید و اگر از رنگ ها به صورت اصولی مورد استفاده قرار بگیرد و بطوریکه چشم کاربر را اذیت نکند ، می توان در یک چشم به هم زدن تمام اطلاعات صفحه را درون ذهن کاربر جاسازی کرد.

استفاده از چگونگی و ترکیب رنگ ها در طراحی سایت  می تواند نقش بزرگی در جلب توجه کاربران و برانگیختن احساسات آنها داشته باشد.اما شاید در بیشتر طرح های مینیمال وب سایت ها به صورت مشابه ای از رنگ های سفید ، مشکی یا خاکستری روشن در پس زمینه سایت استفاده شود و کمتر می توان در اینگونه طرح ها ، عناصر و اجزاء زیاد را مشاهده کرد.

بله شاید طرح های سیاه و سفید و خاکستری از رنگ های پر جنب و جوش در طرح های مینیمال بیشتر استفاده شود ، اما نباید خیلی هم روی طیف خاصی از رنگها تعصب نشان داد و می توان به صورت مفیدی از رنگ ها در بخش های مختلفی مثل فونت ها ، آرم و لوگو ، آیکون ها و دیگر عناصر موجود در صفحه استفاده کرد.

            تایپوگرافی: اولین چیزی که همیشه در یک صفحه وب در چشم کاربران خودنمایی می کند ، فونت ها و نحوه بکارگیری تایپوگرافی سرفصل ها و عنوان های مطالب و آرم و لوگو است. بکارگیری مجموعه ای از فونت ها در طراحی سایت جزء جداناپذیر کار طراح است. با وجود سرویس های خوبی مثل Google fonts API می توان به راحتی فونت های سفارشی نیز برای خود ساخت.

تایپوگرافی یا به نوعی نحوه استفاده جذاب از فونت ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای انتقال اطلاعات و ساختار کلی سایت به کاربران است و یک طراح مینیمال وب سایت به خوبی می داند که چگونه و در چه مکان هایی باید از فونت های سفارشی خود استفاده کند.

           فضای سفید: یکی از اصول پایه و مهم ترین قوانین طراحی مینیمال ، استفاده از فضای منفی یا سفید در طراحی وب سایت است. چیزی که در طراحی مینیمال در وهله اول خودنمایی میکند ، همین استفاده 60 تا 70 درصدی از فضای سفید برای تمرکز دادن بیشتر بر روی قسمت های اصلی مثل آرم و لوگو ، نوشته ها و مطالب و رنگ بندی کلی آنهاست و منظور از این کار اینست که به نوعی سادگی را در صفحه وب پیاده کنند تا توجه بیشتر کاربران بر روی یک منطقه خاص درگیر شود.

علاوه بر این استفاده از فضای سفید هم جزئی جدایی نشده از طراحی وب سایت بوده و به نوعی فضای خالی می تواند به چشم و مغز کاربر استراحت و آرامش خوبی برای مطالعه و توجه بر روی صفحات وب را بدهد.

          حفظ تعادل و توازن: شاید این نکته در ذهن شما شکل بگیرد که در طراحی مینیمال ، تصاویر به عنوان دشمن شناخته و مشکل ساز شود. استفاده از تصاویر در بیشتر اوقات از بکارگیری کلمات مفیدتر خواهد بود. افزایش در فضای سفید و استفاده از پالت رنگی ساده می تواند بهترین فرصت برای در کانون قرار دادن توجه کاربران به وسیله بکارگیری تصاویر باشد.

اما این اصل را فراموش نکنید که هنگام قرار دادن تصاویر یا عناصر گرافیکی ، حتما تعادل ( Balance ) و توازن را در صفحه وب خود رعایت کنید. قبل از استفاده از تصاویر باید مطمئن شوید که آنها مرتبط با محتوای درون صفحه شما بوده و استفاده نابجا از آن ها نکنید.

احتما این مطلب را درک کرده اید که استفاده از تصاویر به اندازه هزار کلمه معنی را در خود نهفته دارد و ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است. برای مثال می توانید از نمودارها و جداول تصویری برای نمایش اطلاعات بخصوص خود در طراحی مینیمال استفاده کرده و فقط چند پاراگراف در مورد آنها توضیح دهید.

در پایان:

اگر بخواهیم در نتیجه این بحث در یک جمله در مورد مینیمالیسم صحبت کنیم ، طراحی مینیمال در همه هنرها بر روی سادگی ، رنگ کمتر ، تایپوگرافی زیبا ، استفاده از فضای منفی ، تعادل و توازن ، اشکال و تصاویر ساده تمرکز کرده است و به راحتی در ذهن بیننده حک شده و به این زودی ها از یاد او بیرون نخواهد رفت!


منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم
 
 

  


اگر در کد نویسی استاتیک دستی داشته باشید، متوجه تفاوت تفسیر مرورگرهای مختلف، به خصوص ورژنهای مختلف IE و دردسرهای ناشی از آن شده اید. ممکن است سایتی را که در IE 8 چک کرده اید و درست بوده، در کامپیوتر مشتری که از  IE 7 استفاده می کند، همه چیز به هم ریخته باشد. بنابراین لازم است طراحی خود را در نسخه های مختلف مرورگر Internet Explorer چک نمایید تا طراحی سایت شما در برابر این مشکلات دوام بیاورد.

اما نصب نسخه های مختلف IE روی یک ویندوز تقریبا امکان ناپذیر است. اینجاست که نرم افزار IE Tester خیلی به درد می خورد. با این نرم افزار رایگان می توانید طرح خود را در ورژنهای مختلف آی ای تست کنید و نتیجه را ببینید.

 

 

برای دانلود نرم افزار IE Tester به این صفحه از سایت سازنده مراجعه کنید.

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم


  


دکتر جعفر قادری نماینده مجلس و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی است. وی شرکت‌های وصول مطالبات را به عنوان تجربه‌های متداول در دنیا قلمداد می‌کند و استفاده بانک‌ها از خدمات این شرکت‌ها را در کشور بلامانع می‌داند. وی اعتقاد دارد که بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شده از جانب مقام معظم رهبری، باید بانک‌ها برای تقویت بخش تولیدی وارد عمل شوند و برای این منظور باید مطالبات بانکی خود را بازپس گیرند. در این زمینه گفت‌وگویی را با ایشان داشته‌ایم.

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد را امسال مانند سال‌های پیش به عنوان یک اولویت در سال جدید معرفی کرده‌اند، تحلیل شما از دلایل مطالبات معوق بانکی به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ اقتصادی چیست؟
یکی از معضلاتی که مانع رشد بخش خصوصی می‌شود عدم ارائه تسهیلات توسط بخش بانکی است. یک بخش این معضلات بحث عدم کفایت سرمایه بانک‌ها برای عاملیت صندوق توسعه ملی و عاملیت فاینانس خارجی است و همین‌طور پاسخگو نبودن منابع ارائه تسهیلات به بخش خصوصی است که دلیل این موضوع معوقات بانکی است. مطالباتی که هم از بخش خصوصی و هم از بخش دولتی وجود دارد، موجب می‌شود توان بانک‌ها برای انجام وظایف و مسئولیت‌هایشان کاهش یابد. یکی از بحث‌هایی که در اقتصاد مقاومتی و توسط مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است بحث توانمندسازی بخش خصوصی است که این توانمندسازی از طریق سیستم بانکی و منابع صندوق توسعه ملی و همین‌طور ابزارهایی که در بازار بورس تعریف می‌شود، امکان‌پذیر است؛ تلاش در جهت یافتن راه‌حل‌هایی که بتواند معوقات بانکی را به حداقل برساند تا ما به سمت اقتصاد مقاوم و مردمی حرکت کنیم.
نقش تسهیلات تکلیفی دولت با سقف مشخص در ایجاد مطالبات بانکی چیست؟
در قانون چهارم و پنجم بحث تسهیلات تکلیفی موضوعیت چندانی ندارد و نباید تسهیلات، تکلیفی برای بانک‌ها مشخص کند. دولت باید هزینه‌های حمایتی خود را تحت عنوان یارانه پرداخت کند. حال اگر دولت بخواهد سهمی را برای تسهیلات مشخص کند، یک راه این است که متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و اولویت‌های بخش‌های مختلف، سهمی را در نظر بگیرد و البته راه‌حل معقول‌تر آن است که از ابزارهای یارانه و مالیات استفاده شود تا از روش‌های مقداری و تعیین سطح بهره گرفته شود.
اگر بخواهید راهکارهایی برای بانک‌ها معرفی کنید تا منابع خود را بازپس گیرند، آن راهکار‌ها چه خواهد بود؟
بخشی از دلایل مطالبات معوق بانکی بازمی‌گردد به اینکه وثایق مناسبی از مشتریان در هنگام وام گرفته نشده است. ما در یکی دو سال گذشته امکانی را برای سیستم بانکی فراهم کردیم که برای افرادی که مدیون بانک‌ها هستند و وثیقه‌های آن پاسخگو نیست و دیون آنها به سیستم بانکی بیش از 500میلیون تومان است، بانک‌ها بتوانند برای وصول مطالباتشان از دارایی افراد نیز استفاده کنند. در حال حاضر بخش عمده‌ای که بدهی به سیستم بانکی دارند، افرادی‌اند که سرمایه دارند و افراد ناتوانی نیستند. در نتیجه بانک‌ها از این ظرفیت قانونی می‌توانند استفاده کنند و باز هم اگر لازم است و دولت هم به این جمع‌بندی برسد و لایحه به مجلس فرستاده شود، مجلس تمایل دارد که در این زمینه کمک کند.
بحث پیگیری از کانال‌های حقوقی ممکن است باعث خارج‌شدن بدهی از سرفصلی به سرفصل پرهزینه‌تری شده و به نظام بانکی هزینه‌های زیادی تحمیل شود. با توجه به اینکه در کشورهای دیگر شرکت‌هایی مانند Debt Collection وجود دارد، نظر شما در مورد این دسته از شرکت‌ها چیست؟
شرکت‌هایی وجود دارد که در این زمینه کار می‌کنند و در دنیا این یک رویه معمول و متداول است و اشکالی نیز وجود ندارد  که بانک‌ها از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کنند و مطالبات خود را از این طریق وصول کنند. در جامعه ممکن است عملکرد این شرکت‌ها هنوز جلوه مثبتی نداشته باشد ولی این موضوع یک بحث تخصصی است و اشکالی هم ندارد که بانک‌ها از آنها استفاده کنند.
بانک ملت به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ کشور، شرکت وصول مطالباتی را تأسیس کرده است که با توجه آمار عملکردی خود، منابع زیادی را به نظام بانکی برگردانده است. آمار عملکرد این شرکت در 6 سال گذشته حدود 3هزار میلیارد تومان بوده است. با توجه به نظر منفی‌ای که در جامعه ممکن است وجود داشته باشد، نظر شما در مورد کارکرد این دست از شرکت‌ها برای نظام بانکی چیست؟
باید از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کرد. با وجود اینکه ممکن است در جامعه این موضوع جا نیافتاده باشد ولی پشت این شرکت‌ها اگر منطق وجود داشته باشد، مشکلات فرهنگی آن برطرف خواهد شد. 
با توجه به اینکه عملکرد این شرکت‌ها طوری است که در امر وصول بسیاری از رانت‌ها را کاهش داده، در مورد بدهکاران کلان بانکی باید چه سیاست‌هایی از سمت مجلس اتخاذ شود؟
طبق آنچه از قبل اشاره داشتم، استفاده از سایر دارایی‌های بدهکاران کلان بانکی می‌تواند به حل‌کردن این موضوع کمک کند. در کنار اینکه ستاد مبارزه با مفساد اقتصادی نیز می‌تواند در جاهایی که احتمال سوءاستفاده بدهکاران وجود دارد، وارد شود. نمایندگان سه قوه نیز می‌توانند برای حل این مشکل از کانال ستاد مبارزه با مفساد اقتصادی وارد شوند و مشکل وصول مطالبات معوق بانکی حل شود.

  


تاکتیک جدید ضد اسپم

بسیاری از وبمسترها گزارش داده اند که روبوت گوگل شروع به خواندن و ایندکس کردن فایلهای خارجی CSS آنها کرده است. فایلهای CSS چه می باشند و چرا گوگل آنها را ایندکس می کند و این موضوع چه تاثیری در رتبه گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر دارد ؟

فایلهای CSS چه می باشند؟

CSS یا Cascading Style Sheets به وبمسترها اجازه میدهد طرح وب سایت شان را بدون دست زدن به کد HTML آن تغییر دهند. مثالی خوب در این مورد CSS Zen Garden site می باشد.

در سایت فوق شما می توانید کل چهره سایت را با انتخاب CSS های مختلف عوض نمایید. کد HTML این صفحه همواره یکی می باشد و تنها فایل CSS ای که برای نشان دادن کدهای HTML استفاده می شود عوض خواهند شد.

چه مشکلی با فایلهای CSS وجود دارد؟

CSS به وبمسترها اجازه میدهد تا طرح کلی وب سایت شان را بدون تغییری در کد HTML تغییر دهند. این به معنای آنست که وبمسترها می توانند از این تکنیک برای مخفی سازی متون از دید بازدید کنندگان استفاده نمایند.

وبمسترها می توانند متونی با درصد کلمات کلیدی بالایی را در کد HTML صفحاتشان قرار دهند تا موتورهای جستجوگر بتوانند آنها را ایندکس کنند. همان متون می توانند توسط استفاده نابجا از CSS از دید بازدید کنندگان مخفی شوند.

این به معنای آنست که موتورهای جستجوگر برخی اوقات صفحات را متفاوت از آن چیزی که بازدید کننده می بیند خواهند دید. متاسفانه برخی وبمسترها تلاش دارند تا با این روش موتورهای جستجوگر را فریب دهند.

موتورهای جستجوگر چطور با این مشکل برخورد می کنند؟

موتورهای جستجوگر دوست ندارند تا توسط وبمسترها فریب بخورند. بنابراین آنها شروع به ایندکس کردن فایلهای CSS می کنند. چنانچه موتورهای جستجوگر در این فایلهای CSS به چیز مشکوکی شبیه به اسپم برخورد کنند ممکن است سایت مربوطه را جریمه نمایند.

برای پرهیز از مشکل موتورهای جستجوگر با فایلهای CSS چه کاری می توانم انجام دهم؟

متاسفانه هنوز مشخص نیست موتورهای جستجوگر چه چیزی را اسپم و چه چیزی را غیر اسپم می دانند. استفاده های صحیحی از مخفی سازی متون در طراحی وب سایت وجود دارد که تشخیص اینکه چه چیزی باید جریمه شود سخت می شود.

یک قانون سر انگشتی، سعی نکنید موتورهای جستجوگر را فریب دهید. چنانچه صریحا موتورهای جستجوگر را فریب دهید در اینصورت احتمال اینکه دیر یا زود سایت تان جریمه شود بالاتر خواهد رفت.

از خودتان بپرسید آیا واقعا ضروری است تا متن را در وب سایت مخفی کنم. چنانچه امکان سو تفاهم در تفسیر این موضوع بین موتورهای جستجوگر و انسان بوجود آید، در اینصورت متن خود را مخفی نکنید. از روش های پلید برای ارتقای رتبه وب سایت استفاده نکنید. بهتر آنست که بصورت اخلاقی به بهینه سازی و سئو سایت تان بپردازید.

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم


  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
دسته بندی موضوعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 24
کل بازدید : 452339
کل یاداشته ها : 435
دوستان

طراحی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی سایت طراحی آرم طراحی لوگو اخبار روز برندها طراحی کاتالوگ اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان بانک ها طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده ویزا شینگن تور کوبا وقت سفارت طراحی سایت فروشگاه الکترونیک طراحی سایت شرکتی آرم آرم لوگو لوگو سفارش طراحی لوگو بازاریابی اینترنتی سفارش طراحی سایت بازاریابی اینترنتی سفارش سئو طراحی حرفه ای سایت خرید اینترنتی پوشاک ساخت وب سایت گروه طراحی طراحی سایت چیست گروه طراحی سایت طراحی سایت سازمانی طراحی سایت حرفه ای طراحان سایت خدمات سئو بهینه سازی خرید پاور بانک لوگو استند نمایشگاهی استندهای تبلیغاتی سازه های نمایشگاهی چاپ بنر چاپ فوری چاپ دیجیتال چاپ پلات چاپ لمینت دوره وصول مطالبات آیین نامه وصول مطالبات شرکت وصول مطالبات نشریه کلید سرمایه فرمول دوره وصول مطالبات آیِین نامه وصول مطالبات حقوق بانکی تور آنتالیا تور استانبول تور ارزان دبی تور ایتالیا تور فرانسه تور چین تور اکراین تور گرجستان تور بلاروس تور کوبا تور گوا تور پترا تور قبرس تور نجف تور تایلند تور روسیه تور مالزی تور کربلا ویزای مالتی پل شینگن ویزای شینگن بلند مدت مالتی ویزای شینگن یک ساله محمد میرزایی آفر تور ماشین آلات صنعتی دستگاه جوش ابزار یراق صنایع چوب پوشاک اوت لت ختنه کردن ختنه نوزاد جراحی زیبایی ناحیه تناسلی لابیاپلاستی عمل لابیاپلاستی ترمیم لابیا جراحی زیبایی ناحیه تناسلی عدم توانایی مقاربت واژینیسموس مقاربت دردناک منبع تغذیه میگر آمپر متر فروش تجهیزات اندازه گیری برق و الکترونیک اسیلوسکوپ مولتی متر ویزای آمریکا ویزای توریستی آمریکا ویزای توریستی آمریکا اقامت اروپا مهاجرت به اروپا tiktan پوشاک اوتلت اوتلت شلوار منگو مانتو جلو باز سایت خرید مانتو مانتو طرحدار فروش مانتو خرید مانتو مانتو خرید مانتو اینترنتی خرید سرویس خواب لوازم ماهیگیری ماهیگیری نور گیاهان آپارتمانی اصول نگه داری گیاهان آپارتمانی باربیکیو ذغالی دستگاه گریل ذغالی گریل ذغالی دیتالاگر اسیلوسکوپ ترمومتر مولتی متر منگو مولتی متر اسیلوسکوپ دات نت نیوک چیست؟ کابل برق قیمت قیمت کابل برق سیم ارت سیم و کابل تخت های بیمارستانی خرید دو چرخه تجهیزات پزشکی ترالی بیمارستانی نمایندگی پارکت agt

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ