سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< << 6 7 8 9 >

صحافی
94/3/5:: 11:46 ص
(0)

 

صحافی، یا جلد کردن کتاب، به عمل تا کردن (به انگلیسی: folding)، ترتیب (به انگلیسی: Gathering) (قرار دادن فرم‌های تا شده در کنار هم)، ته دوزی (به انگلیسی: Stitching)، جلدگذاری و در نهایت برش کتاب گفته می‌شود.

 

بخش صحافی کتاب، کتابخانه ملی پزشکی - سال 1963

فرم‌های چاپ شده متن کتاب، بوسیله ماشین یا دستگاه تاکن بر اساس قطع کتاب؛ تا می‌شود و سپس فرم‌ها بوسیله ماشین صحافی ترتیب (به انگلیسی: Gathering) (مرتب شدن و در کنار هم قرار دادن) می‌شوند (مثلاً یک کتاب 160 صفحه‌ای رقعی، دارای 10 فرم چاپی 16 صفحه‌ای است که باید مرتب شوند: فرم یک، فرم دو، ... ، فرم ده) و سپس بستگی به نوع صحافی با ماشین صحافی که می‌تواند چسب، مفتول زن، دوخت و جلدسازی باشد به جلد متصل می‌شوند. در نهایت براساس قطع استاندارد برش خورده و در اینجا مرحله صحافی به پایان می‌رسد. در رنگ، اندازه و جنس به صورت جداگانه چاپ می‌شوند و در مرحله? صحافی لابه لای فرم‌ها قرار می‌گیرند.چاپ‌

صحافی فن تنظیم و به‌هم‌بستن صفحات کتاب یا امثال آن و قرار دادن آنها بین دو پوشش (جلد) به‌منظور یکجا نگاهداشتن صفحات و جلوگیری از فرسوده یا پاره شدن و تسهیل استفاده از آنها را صحافی گویند. جلد کتاب ممکن است نازک یا ضخیم باشد. جلدهای ضخیم را از مقوا می‌سازند و روی آن را پارچه، چرم، پلاستیک چرم‌نما، یا ترکیبی از این مواد می‌کشند.

در گذشته به این حرفه ورّاقی نیز اطلاق می‌شده که البته جز صحافی و جلد کردن کتاب، مواردی همچون نسخه‌نویسی و تهیه? رونوشت و تکثیر کتاب را نیز در بر می‌گرفته است.

محتویات 

1 پیشینه صحافی در ایران

2 انواع صحافی

3 انواع صحافی نرم

4 انواع صحافی سخت

5 منابع

پیشینه صحافی در ایران

صحافی و جلدسازی در عصر صفویه به اوج رسید و هنرمندان اصفهانی در تکامل آن ابتکار و خلاقیت بی مانندی از خود نشان دادند بود. در دوره صفویه در سمرقند، بخارا، مشهد و اصفهان کاغذسازی رواج داشت و تا زمان قاجار نیز ادامه پیدا کرد ولی بعد از آن کاغذسازی دستی تنزل و کاغذسازی به شکل دیگری رونق یافت.

این هنر در دوره تیموریان و بخصوص در مکتب هرات پایه‌گذاری شده بود. انتخاب اصفهان به پایتختی و حمایتی که از هنرمندان به عمل آمد باعث شد قرآن‌های دست نوشته مجلل و فاخر به بهترین وضع و شیوه صحافی شود. نسخه‌های زیادی از شاهنامه، اشعار نظامی، جامی و آثار سایر سرایندگان نامدار و مشهور به دست جلدسازان و صحافان به شاهکارهائی از هنر تبدیل بشوند. در این زمان بود که آثار خطاطان بزرگ نستعلیق مانند سلطان علی مشهدی، میرعلی کاتب و دیگران جمع‌آوری شد و جلدسازان با استفاده از روش‌های ابداعی خویش آثاری بوجود آوردند که بسیاری از آنها امروز زینت بخش موزه‌های بزرگ جهان است. هنرمندان بزرگ این فن در فنون صحافی و اقسام جلدسازی سوخت و روغنی و ساه و حاشیه‌سازی کتب این هنر را به جائی رساندند که بسیاری از آثار این دوران بر مکتب هرات برتری یافتند. در دوره صفویان هنرمندان این رشته از صنعت دستی در بیشتر صنایع ظریفه آن روزگار مهارت داشتند بطوری که در شرح حال اکثر قریب به اتفاق این هنرمندان می‌بینیم در خطاطی و نقاشی و تذهیب و مرکب سازی و میناکاری و کاغذسازی نیز سرآمد بودند. پس از دوره صفوی با انتقال پایتخت از اصفهان هنر صحافی نیز مانند دیگر هنرها در بوته فراموشی گرفتار شد. در دوران قاجار بار دیگر صحافان و جلدسازان به احیاء این هنر پرداختند. از بزرگان این هنر در دوران قاجاریه آقا محمدتقی صحاف اصفهانی است که علاوه بر صحافی و جلدسازی در طراحی و رسامی و طرح نقشه‌های قالی و کاشی کاری و معرق سازی با پوست و بسیاری از فنون دیگر در زمان خود بی نظیر بود.چاپخانه

فردریش لانکامرر در سال‌های پس از جنگ دوم تا پس از انقلاب ایران نقش مهمی در صنعت صحافی ایران داشت و کتاب‌های صحافی شده او در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شود.چاپ کاتالوگ | بسته بندی

انواع صحافی

صحافی نرم

صحافی سخت

انواع صحافی نرم

صحافی شومیز یا ته چسب

انواع صحافی سخت

صحافی گالینگور

صحافی سلفونی


  


زبان سواحلی عضوی از خانواده? زبان‌های بانتو است و در شرق آفریقا به‌کار می‌رود. سواحلی زبان اول حدود 5 میلیون نفر و زبان دوم حدود 50 میلیون نفر است. علاوه بر عربی، واژه‌های زبان‌های فارسی، آلمانی، هندی و انگلیسی نیز به دلیل ارتباطات با دیگر خانواده‌های زبانی وارد این زبان شده‌است.
محتویات  
1 تأثیر فارسی بر سواحلی
2 چند واژه و معانیش در زبان سواحلی
3 ادبیات زبان سواحلی
4 پیوند به بیرون
5 منابع
تأثیر فارسی بر سواحلی
زبان سواحلی ترکیبی است از زبان مردم بومی منطقه به ویژه بنتو و بسیاری از واژه‌های عربی و فارسی. این زبان در شرق و تا حدودی مرکز آفریقا بکار برده می‌شود.
در زبان سواحلی برخی واژه‌ها با گویش بندری فارسی بسیار نزدیک و هم‌معنی هستند مانند:
کاکا= برادر
دادا= خواهر
بندری= بندری (بندرگاه)
سیفه=سیفه (روغن کوسه)
منشوه= منشوه (یک نوع قایق)
چنگو= چنگو (یک نوع ماهی خوش مزه برای برشتن)
رفیقی= رفیق
در اصطلاحات دریانوردی و لنج‌داری و مراسم زار واژه‌های فارسی بیشتری وجود دارد.
چند واژه و معانیش در زبان سواحلی[ویرایش]
می‌می= من
وی.وی= تو، شما
زیچی= قشنگ، زیبا
جمبو = سلام
سننه= خوب، عالی
کا کا میزی = دانشجو
حباری= چطوری؟
مزاری سننه= خیلی خوب
کواری = خدا حافظ
بووانا =اقا، جناب
اسنتی سننه = خیلی ممنون
جمبو بووانا = سلام آقا
ح کونا ما تا تا= اشکالی ندارد، مشکلی نیست، خبر بدی نیست.
ادبیات زبان سواحلی
ادبیات به زبان سواحلی، در قالب اشعار حماسی شکل گرفته‌است. این اشعار از فرهنگ و ادب اسلامی مایه گرفته‌اند و درباره? زندگانی محمد، پیامبر اسلام، علی‌ابن ابی طالب و حسین‌ابن علی سروده شده‌اند.
ابن حاجی غسّانی نیز اشعاری غیر مذهبی سرود. شیخ امری عابدی و ماتیاس مِنیمپالا از شاعران برجسته? سواحلی زبان در قرن بیستم میلادی هستند. نویسندگانی مانند دیوید دیوا و عُمر شریف، آثاری بر پایه? افسانه‌ها و اسطوره‌های سنتی شرق در این زبان آفریدند.
شَبان روبِرت، بزرگترین نویسنده? مسلمان و معاصر در زبان سواحلی است که داستانهای تربیتی نوشت. او آغازگر مقاله نویسی به این زبان است. در دوره? معاصر رمان‌ها و داستان‌های پلیسی نیز به زبان سواحلی نوشته شده‌است.

  


زبان‌های بانتو گروهی متشکل از حدود 500 زبان است که در گستره وسیعی از قاره آفریقا استفاده می‌شوند. این زبان‌ها شاخه‌ای از خانواده? زبان‌های نیجر-کنگو هستند. گستره? پراکندگی این زبان‌ها باعث شده است که این گروه با حدود 310میلیون گویشور پرکاربردترین گروه زبان‌های بومی در آفریقا باشد.

زبان بانتو با بیشترین گویشوَر زبان سواحلی است. دیگر زبانهای مهم از خانواده بانتو عبارت‌اند از:

در آفریقای مرکزی و شرقی

سواحلی

لینگالا

لوگاندا

گیکویو

بوکوسو

لوسوگا

کیکونگو

تشیلوبا

چیچوا

در جنوب آفریقا

شونا

ندبله (سیندبله)

تسوانا (ستسوانا)

سسوتهو

زولو (ایسی‌زولو)

خوسا

سپدی

سوازی

لوزی

اوشیوامبو

در آفریقیای غربی

آبانیوم

ایبیبیو

ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ،


  


اگر با موبایل و یا تبلت وب سایتی را باز کردید و مدام نیاز به اسکرول یا تغییر زوم داشتید ، و این برای شما آزار دهنده است، بدانید که تنها راه حل این مشکل، تکنولوژی طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا ” Responsive design ” است.


با توجه به ارایه خدمات نسل جدید اینترنت های پر سرعت تلفن همراه، روند رو به رشد استفاده از این دستگاهها، برای اتصال به اینترنت و مرور صفحات وب امری بدیهی است. بنابراین سایزهای مختلف و رزولوشن های مختلف این دستگاهها تبدیل به مشکل بزرگی برای وبسایتهای اینترنتی شده است.
چرا که یک سایت باید در ابعاد مختلفی برای مخاطبانش به نمایش درآید و طبیعی است که کاربران انتظار دارند با هر دستگاهی بتوانند صفحات وب را براحتی ببینند و مرور کنند. 
برای رفع این مشکل ابتدا طراحی نسخه موبایل سایت مرسوم شد. 
یعنی وب سایتها دو بار هزینه می کردند، یک بار برای طراحی و مدیریت و بهینه سازی سایت اصلی و بار دیگر برای سایت نسخه موبایل.
اما گستره ابعاد نمایشگر دستگاههای مختلف چنان وسیع و متنوع شد که ساخت سایت برای هر یک از آنها عملا غیر اقتصادی و ناممکن است. بنابراین طراحی سایت واکنشگرا برای رفع این مشکل به میدان آمد و به وسیله آن یک سایت به گونه ای طراحی می شود که اجزای آن شناور بوده و خود را با هر صفحه نمایشی تطبیق دهد.



آمارها حاکی از آن است که سایت هایی که بصورت واکنش گرا طراحی شده اند نسبت به رقبای خود موفق تر هستند و اگر وبسایتی ریسپانسیو نباشد موجب کاهش بازدید و از دست دادن مخاطبانش می شود. به عبارتی ریسپانسیو یک قالب برای تمام ابزارها می باشد. 
ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا یا واکنشی می باشد. به این معنا که طراحی سایت به گونه ای می باشد که سایت را برای ابعاد غیر متعارف گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار می گیرند و شما به راحتی آنها را می بینید و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر سایت شما کمال استفاده را خواهند برد. 

 چگونه بفهمیم یک سایت ریسپانسیو طراحی شده است؟ 

برای تست رسپانسیو می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize خارج کنید و با موس خود صفحه مرور گر را کوچک و بزرگ کنید، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا zoom out و اسکرول ندارند، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید. 
در سالهای اخیر توجه زیادی به این نوع از طراحی شده است، طراحی ریسپانسیو حتی اپلیکیشن‌های اختصاصی را به چالش می کشد و مواردی دیده شده که صاحبان سایت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپلیکیشن‌ها به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند. 
گوگل نیز رسما طراحی وبسایتها بصورت واکنش گرا را توصیه کرده است.



 طراحی یک سایت واکنش گرا برای گوگل این مزیت را دارد که محتوای پایگاه اینترنتی را یک بار شاخص گذاری کرده و صفحات آن را امتیازدهی می کند و هم برای سایت این مزیت را دارد که رنک صفحات آن روی یک آدرس اینترنتی (URL) جمع می شود و این موضوع برای ارتقاء در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم است. 
برای روشن شدن موضوع تصور کنید که دو نسخه سایت، یکی برای کامپیوترهای معمولی و یکی هم برای موبایل، در اختیار دارید. با توجه به اینکه این دو سایت، یک سایت هستند اما برای نقاط مختلف مطالبشان یکی است.
روبات گوگل پس از ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه موبایل می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان “تکراری” یا “Duplicate” می شناسد که باعث نزول رنکینگ سایت شما خواهد شد. 

 همچنین لینک دهی، به اشتراک گذاری و تعامل با محتوایی که در یک سایت و یک آدرس اینترنتی (URL) قرار دارد برای کاربران راحت تر است و گوگل به این موضوع نیز بسیار اهمیت می دهد. 
دیگر اینکه مدیریت محتوا و اجرای پروژه های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز در یک سایت آسان تر و اقتصادی تر از انجام آنها برای دو سایت است. 

به طور خلاصه مزایای طراحی ریسپانسیو شامل موارد زیر می شود: 

1- صرفه جویی در هزینه 
2- صرفه جویی در زمان 
3- سبقت از رقیبان 
4- افزایش ترافیک سایت 
5- جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری 

برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت حرفه ای با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید. تلفن تماس: 77409980

منبع : طراحی سایت ریسپانسیو

لیبل:طراحی سایت شرکتی |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت  |طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی


  


اگر با موبایل و یا تبلت وب سایتی را باز کردید و مدام نیاز به اسکرول یا تغییر زوم داشتید ، و این برای شما آزار دهنده است، بدانید که تنها راه حل این مشکل، تکنولوژی طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا ” Responsive design ” است.


با توجه به ارایه خدمات نسل جدید اینترنت های پر سرعت تلفن همراه، روند رو به رشد استفاده از این دستگاهها، برای اتصال به اینترنت و مرور صفحات وب امری بدیهی است. بنابراین سایزهای مختلف و رزولوشن های مختلف این دستگاهها تبدیل به مشکل بزرگی برای وبسایتهای اینترنتی شده است.
چرا که یک سایت باید در ابعاد مختلفی برای مخاطبانش به نمایش درآید و طبیعی است که کاربران انتظار دارند با هر دستگاهی بتوانند صفحات وب را براحتی ببینند و مرور کنند. 
برای رفع این مشکل ابتدا طراحی نسخه موبایل سایت مرسوم شد. 
یعنی وب سایتها دو بار هزینه می کردند، یک بار برای طراحی و مدیریت و بهینه سازی سایت اصلی و بار دیگر برای سایت نسخه موبایل.
اما گستره ابعاد نمایشگر دستگاههای مختلف چنان وسیع و متنوع شد که ساخت سایت برای هر یک از آنها عملا غیر اقتصادی و ناممکن است. بنابراین طراحی سایت واکنشگرا برای رفع این مشکل به میدان آمد و به وسیله آن یک سایت به گونه ای طراحی می شود که اجزای آن شناور بوده و خود را با هر صفحه نمایشی تطبیق دهد.



آمارها حاکی از آن است که سایت هایی که بصورت واکنش گرا طراحی شده اند نسبت به رقبای خود موفق تر هستند و اگر وبسایتی ریسپانسیو نباشد موجب کاهش بازدید و از دست دادن مخاطبانش می شود. به عبارتی ریسپانسیو یک قالب برای تمام ابزارها می باشد. 
ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا یا واکنشی می باشد. به این معنا که طراحی سایت به گونه ای می باشد که سایت را برای ابعاد غیر متعارف گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار می گیرند و شما به راحتی آنها را می بینید و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر سایت شما کمال استفاده را خواهند برد. 

 چگونه بفهمیم یک سایت ریسپانسیو طراحی شده است؟ 

برای تست رسپانسیو می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize خارج کنید و با موس خود صفحه مرور گر را کوچک و بزرگ کنید، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا zoom out و اسکرول ندارند، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید. 
در سالهای اخیر توجه زیادی به این نوع از طراحی شده است، طراحی ریسپانسیو حتی اپلیکیشن‌های اختصاصی را به چالش می کشد و مواردی دیده شده که صاحبان سایت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپلیکیشن‌ها به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند. 
گوگل نیز رسما طراحی وبسایتها بصورت واکنش گرا را توصیه کرده است.



 طراحی یک سایت واکنش گرا برای گوگل این مزیت را دارد که محتوای پایگاه اینترنتی را یک بار شاخص گذاری کرده و صفحات آن را امتیازدهی می کند و هم برای سایت این مزیت را دارد که رنک صفحات آن روی یک آدرس اینترنتی (URL) جمع می شود و این موضوع برای ارتقاء در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم است. 
برای روشن شدن موضوع تصور کنید که دو نسخه سایت، یکی برای کامپیوترهای معمولی و یکی هم برای موبایل، در اختیار دارید. با توجه به اینکه این دو سایت، یک سایت هستند اما برای نقاط مختلف مطالبشان یکی است.
روبات گوگل پس از ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه موبایل می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان “تکراری” یا “Duplicate” می شناسد که باعث نزول رنکینگ سایت شما خواهد شد. 

 همچنین لینک دهی، به اشتراک گذاری و تعامل با محتوایی که در یک سایت و یک آدرس اینترنتی (URL) قرار دارد برای کاربران راحت تر است و گوگل به این موضوع نیز بسیار اهمیت می دهد. 
دیگر اینکه مدیریت محتوا و اجرای پروژه های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز در یک سایت آسان تر و اقتصادی تر از انجام آنها برای دو سایت است. 

به طور خلاصه مزایای طراحی ریسپانسیو شامل موارد زیر می شود: 

1- صرفه جویی در هزینه 
2- صرفه جویی در زمان 
3- سبقت از رقیبان 
4- افزایش ترافیک سایت 
5- جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری 

برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت حرفه ای با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید. تلفن تماس: 77409980

منبع : طراحی سایت ریسپانسیو

لیبل:طراحی سایت شرکتی |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت  |طراحی سایت | طراحی سایت فروشگاهی


  

مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
دسته بندی موضوعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 452633
کل یاداشته ها : 435
دوستان

طراحی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی سایت طراحی آرم طراحی لوگو اخبار روز برندها طراحی کاتالوگ اعتبارسنجی مشتریان اعتبارسنجی مشتریان بانک ها طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبکده ویزا شینگن تور کوبا وقت سفارت طراحی سایت فروشگاه الکترونیک طراحی سایت شرکتی آرم آرم لوگو لوگو سفارش طراحی لوگو بازاریابی اینترنتی سفارش طراحی سایت بازاریابی اینترنتی سفارش سئو طراحی حرفه ای سایت خرید اینترنتی پوشاک ساخت وب سایت گروه طراحی طراحی سایت چیست گروه طراحی سایت طراحی سایت سازمانی طراحی سایت حرفه ای طراحان سایت خدمات سئو بهینه سازی خرید پاور بانک لوگو استند نمایشگاهی استندهای تبلیغاتی سازه های نمایشگاهی چاپ بنر چاپ فوری چاپ دیجیتال چاپ پلات چاپ لمینت دوره وصول مطالبات آیین نامه وصول مطالبات شرکت وصول مطالبات نشریه کلید سرمایه فرمول دوره وصول مطالبات آیِین نامه وصول مطالبات حقوق بانکی تور آنتالیا تور استانبول تور ارزان دبی تور ایتالیا تور فرانسه تور چین تور اکراین تور گرجستان تور بلاروس تور کوبا تور گوا تور پترا تور قبرس تور نجف تور تایلند تور روسیه تور مالزی تور کربلا ویزای مالتی پل شینگن ویزای شینگن بلند مدت مالتی ویزای شینگن یک ساله محمد میرزایی آفر تور ماشین آلات صنعتی دستگاه جوش ابزار یراق صنایع چوب پوشاک اوت لت ختنه کردن ختنه نوزاد جراحی زیبایی ناحیه تناسلی لابیاپلاستی عمل لابیاپلاستی ترمیم لابیا جراحی زیبایی ناحیه تناسلی عدم توانایی مقاربت واژینیسموس مقاربت دردناک منبع تغذیه میگر آمپر متر فروش تجهیزات اندازه گیری برق و الکترونیک اسیلوسکوپ مولتی متر ویزای آمریکا ویزای توریستی آمریکا ویزای توریستی آمریکا اقامت اروپا مهاجرت به اروپا tiktan پوشاک اوتلت اوتلت شلوار منگو مانتو جلو باز سایت خرید مانتو مانتو طرحدار فروش مانتو خرید مانتو مانتو خرید مانتو اینترنتی خرید سرویس خواب لوازم ماهیگیری ماهیگیری نور گیاهان آپارتمانی اصول نگه داری گیاهان آپارتمانی باربیکیو ذغالی دستگاه گریل ذغالی گریل ذغالی دیتالاگر اسیلوسکوپ ترمومتر مولتی متر منگو مولتی متر اسیلوسکوپ دات نت نیوک چیست؟ کابل برق قیمت قیمت کابل برق سیم ارت سیم و کابل تخت های بیمارستانی خرید دو چرخه تجهیزات پزشکی ترالی بیمارستانی نمایندگی پارکت agt

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ